جست و جو در پرتال

تاریخ : جمعه 4 آذر 1401
کد 988

بازدید مدیرکل امور روستاها و عشایر استانداری از پروژه آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان ورزقان

اسکندری مدیرکل امور روستاها و عشایر استانداری به همراه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، فرماندار ورزقان و سایر مسئولان استانی از پروژه مجتمع آبرسانی ستارخان شهرستان ورزقان بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، مدیرکل امور روستاها و عشایر استانداری با اشاره به تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری، مبنی بر خدمات محرومیت‌زدایی گفت: با همکاری شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، اعتبارات استانی این قرارگاه در آذربایجان‌شرقی مربوط به فاز نخست پروژه آبرسانی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت سه مجتمع آبرسانی و انتقال آب به ۱۲۱ روستا است که در سال گذشته در کلنگ‌زنی شد
اسکندری ادامه داد: مجموع اعتبارات این طرح ۲۵۰ میلیارد تومان بوده ولی با رایزنی‌هایی که از طرف استاندار محترم و وزیر محترم نیرو انجام شده است تعداد روستاهای محروم تا 550 روستا افزایش داده شده که با اعتباری بیش از  ۷۵۰ میلیارد تومانی که برا آن در نظر گرفته شده در حال پیگیری است.
وی افزود: تعداد قابل توجهی از روستاهای کشور فاقد آب شرب مناسب هستند که جهاد آبرسانی به عنوان یک اتفاق خوب و کار مشترک میان قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام سازمان بسیج سازندگی و شرکت آب و فاضلاب موجب اثری ماندگار در انقلاب اسلامی خواهد شد.
مدیرکل امور روستاها و عشایر استانداری ادامه داد: این کار مشترک در بازه زمانی مشخص  و با اعتباری از پیش تعیین شده در سه مجتمع آبرسانی ستارخان ورزقان، آلمالوی هشترود و آزادگان بخش آبش احمد در حال انجام است.
اسکندری در پایان تاکید کرد: این پروژه ها در منطقه ای مرتفع، صعب العبور با زمینی سنگی انجام می شود که اقلیم منطقه اجازه کار در فصل سرما را نمی‌دهد بنابراین با تلاش دست اندرکاران با حداکثر تلاش ممکن سعی خواهد شد در کمترین زمان تمام پروژه ها به اتمام برسد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هم در این بازدید گفت: 121 روستای سهم آذربایجان شرقی با پیشرفت خوبی در حال انجام می باشد و حدود 40 روستا به طور کامل اتمام شده است و به زودی افتتاح خواهد شد.
خانی در خصوص مجتمع آبرسانی ستارخان هم افزود: تصفیه خانه این پروژه با  65 درصد پیشرفت فیزیکی در حال پیگیری می باشد .
وی در خصوص پروژه تصفیه خانه مجتمع آبرسانی ستارخان شهرستان ورزقان اظهار کرد: ظرفیت تصفیه‌خانه این پروژه  ۱۰۰ لیتر بر ثانیه خواهد بود و آب سد حاجیلر که به معدن مس سونگون می رسد به این مجتمع آبرسانی منتقل و پس از تصفیه، آب ۶۴ روستا و شهر ورزقان را تامین خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: این پروژه شامل بخش های مختلفی اعم از ۱۸۰ کیلومتر خطوط انتقال، تعداد ۲۸ مخزن و خود تصفیه خانه تشکیل شده و بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
خانی در پایان تاکید کرد: مجموع اعتبارات که تا این لحظه تخصیص داده شده 134 میلیارد تومان بوده که 120 میلیارد تومان هم جز اعتبارات سال 1401 می باشد که تا آخر آذر ماه تخصیص داده خواهد تا پروژه ها با قدرت جلو برود و با برنامه ریزی های انجام شده و با تخصیص به موقع اعتبارات تا شهریورماه سال 1402 کل پروژه ها اتمام خواه یافت.







  • نوشته شده
  • در جمعه 4 آذر 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 59
نظرات شما
captcha refresh