جست و جو در پرتال

تاریخ : شنبه 28 آبان 1401
کد 982

برگزاری جشنواره نخستین واژه آب برای 3000 نفر از دانش آموزان آذربایجان شرقی

جشنواره نخستین واژه آب با محوریت فرهنگ‌سازی مصرف بهینه و مدیریت مصرف با همکاری اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در بیش از 35 مدرسه استان برگزارخواهد شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آبفای استان، مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: برنامه های این جشنواره شامل برگزاری مسابقه نقاشی آب و زندگی، کارگاه آموزشی اولیاء دانش آموزان، اجرای طرح همیار آب و کارگاه آموزشی ویژه آموزگاران و آموزش دانش آموزان و اهدای جوایز و هدایا به دانش آموزان است.
مهندس پورآقاجان طی سخنانی با بیان نقش آب در حیات انسان ها، افزود: این نعمت خدادادی جایگزین ندارد و باید بهینه مصرف شود.
وی با اشاره به کارکردهای آب در زندگی روزمره ی مردم، ادامه داد: صرفه جویی در مصرف این ماده ی حیاتی باید مورد توجه و تاکید همگان قرار گیرد.
مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از دانش آموزان خواست به عنوان حامیان آب، به والدین خود تاکید کنند تا آب را بدرستی استفاده و مصرف آن را مدیریت کنند.
مهندس پورآقاجان خاطرنشان کرد: بحران آب در کشور جدی است بنابراین فرهنگ‌ سازی در مصرف آب و ضرورت مصرف بهینه موضوع بسیار مهمی است که باید از مدارس آغاز شود و آموزش به این نسل به ویژه در دوره ابتدایی می تواند نتایج موثر و ماندگاری را در آینده داشته باشد.
مهندس پور آقاجان تصریح کرد: در این برنامه راه های مصرف درست آب و چرخه تولید آب برای دانش آموزان تشریح و بسته های آموزشی در راستای مصرف بهینه آب به دانش آموزان اهدا گردید.
وی از همکاری جدی آموزش و پرورش استان در اجرای برنامه های مرتبط با نخستین واژه آب و نیز طرح همیار آب تقدیر و تشکر کرد و گفت: سعی خواهیم کرد در طول سال تحصیلی  نیز این برنامه ها ادامه خواهد داشت.
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: این جشنواره در 25 مدرسه تبریز و 10 مدرسه شهرستان های استان برگزار شده است.
مهندس پور آقاجان در پایان تاکید کرد: آب سرمایه ملی است و حفاظت از آن یک وظیفه و رسالت همگانی می باشد و این نعمت الهی پس از ما متعلق به آیندگان است و باید امانتداران خوبی برای نسل های بعد از خود، باشیم.
وی با بیان اینکه ایران در ردیف مناطق خشک و نیمه خشک قرار دارد و بارش باران در این کشور یک سوم متوسط جهانی است اظهار داشت: هدف ما از برگزاری این جشنواره این است که با ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان، نسلی صرفه‌جو تربیت کنیم تا در آینده کمتر شاهد استفاده بی‌رویه از آب باشیم.
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 28 آبان 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 51
نظرات شما
captcha refresh