جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 25 مهر 1401
کد 951

صعود گروه کوهنوردی آب وفاضلاب آذربایجان شرقی به پیرداود شهرستان ورزقان

گروه کوهنوردی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی بمناسبت هفته وحدت و همزمان با سالروز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) موفق به صعود به پیر داود ورزقان گردید.
به گزارش دفتر روابط عمومی آبفای استان ،گروه کوهنوردی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی بمناسبت هفته وحدت و همزمان با سالروز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) متشکل از 16 همنورد ، موفق به صعود به پیر داود ورزقان گردید.
گروه کوهنوردی شرکت با برنامه ریزیهای به عمل آمده روز جمعه مورخ 22/07/1401  تبریز را به قصد جنگل پیمائی ترک و با عبور از شهر ورزقان به سمت معدن مس سونگون به روستای خوینه که ابتدای مسیر کوهپیمایی و جنگل نوردی می باشد رسیده و با طی مسیر در داخل جنگل به آرامگاه رسیده و پس از استراحت کوتاه اقدام به بازگشت نمود.
  به نقل از اهالی منطقه ، پیر داود شخصی مورد اعتماد اهالی بوده که در اعماق جنگلهای ارسباران زندگی می کرده و پس از مرگش در کلبه ای دفن گردیده است. آرامگاه پیرداود زیارتگاهی است که برای رسیدن به آن باید از راه‌های کوهستانی و مسیر فوق العاده زیبا و بکر جنگلهای ارسباران مابین روستای خوینه و باللی که در بین کوهنوردان به (( حسنو مشسی )) معروف است عبور کرد. این مسیر در نوع خود به دلیل عبور از بین جنگل های ارسباران و وجود چشمه های زیبا در طول مسیر و گاهی اوقات بعلت وجود حیات وحش دارای زیباییهای خاصی است.
اعضای گروه در این برنامه آقایان مدقالچی ، اسمعیل پور ، فرخی ، عباسی ، رستم پور ، قدسی خواه ، رادمهر ، عبادی ، داور ، محمدی ، حقی ، علیپور ، احمدی ، مهدی پور و نیکزاد  به سرپرستی آقای ناصراهری بودند.








  • نوشته شده
  • در دوشنبه 25 مهر 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 88
نظرات شما
captcha refresh