جست و جو در پرتال

تاریخ : پنجشنبه 24 شهريور 1401
کد 925

آغاز عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب آموزشگاه انتظامی تخصصی حضرت ولیعصر ( عج) فراجا

خط انتقال فاضلاب آموزشگاه انتظامی تخصصی حضرت ولیعصر(عج) فراجا با حضور مهندس خانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، مهندس ملکیان معاون توسعه و بهره برداری فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان و مسئولان انتظامی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در این مراسم ضمن تشکر از همکاری و کمک های فرماندهی انتظامی استان به ارائه گزارشی از روند کارهای انجام شده و هزینه های پروژه پرداخت.
مهندس خانی گفت: این پروژه به طول 2 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال اجرائی خواهد شد.
وی افزود: 2 کیلومتر دیگر نیز داخل شهر و در ادامه این پروژه نیز باید اصلاح و تعویض لوله گردد تا در آینده پاسخگوی تعداد زیاد جمعیت و حجم بالای فاضلاب باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اجرا و اتمام هرچه زودتر این پروژه را منوط به گذر از اتوبان دانست و گفت: با توجه به اینکه قسمتی از خط انتقال از اتوبان کسایی باید عبور کند بنابراین امیدواریم با همکاری همه جانبه اداره محترم راهداری، نیروی انتظامی، سایر ارگان های مربوطه و مردم شریف استان بتوانیم هرچه زودتر این پروژه را انجام و شاهد افتتاح آن باشیم.
وی ادامه داد: در راستای گسترش و تسریع اجرای پروژه فاضلاب برنامه هایی در سال جاری و در سال های آتی در دست اجرا می باشد که با تخصیص اعتبارات لازم به مرحله اجرا درخواهد آمد تا بتوانیم در جهت بهبود کیفیت خدمات رسانی قدم برداشته و مطالبات به حق هموطنان عزیز را پاسخگو باشیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: 08/ 70 درصد جمعیت شهری تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارد و این در حالی است که درصد بهره مندی از خدمات فاضلاب در این شرکت بیش از متوسط کشوری است و دومین استان کشور در توسعه و پیشرفت فاضلاب می باشد.
مهندس محمد خانی افزود: در حال حاضر در استان آذربایجان شرقی 957 هزار فقره انشعاب فاضلاب با      08/ 70 درصد جمعیت وکلانشهر تبریز به تعداد 624 هزار فقره مشترک با  حدود 90 درصد جمعیت تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب است.
وی ادامه داد: در راستای سالم سازی و حفظ محیط زیست شهری و افزایش بهداشت عمومی جامعه، این شرکت سالانه 118میلیون مترمکعب فاضلاب جمع آوری شده را تصفیه می کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح شبکه فاضلاب در استان و دفع بهداشتی فاضلاب های خانگی تصریح کرد: امروزه ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری ترین تاسیسات مورد نیاز جوامع بشری جهت رعایت بهداشت عمومی محسوب می شود و براین اساس شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با نگاهی کلان و با صرف هزینه های سنگین و تحمل مشکلات اجرایی پروژه ها، اقدام به احداث شبکه فاضلاب خانگی مبتنی بر استانداردهای زیست محیطی کرده و با تلاش مستمر در ارتقاء سطح بهداشت عمومی اقدامات مهمی را انجام داده است.
مهندس خانی ادامه داد: هم اکنون این شرکت در ۶۹ نقطه شهری با ۳ میلیون نفر جمعیت شهرنشین و         ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر روستایی خدمات ارائه می‌دهد.
وی تاکید کرد: در مقایسه با کلانشهرها، تبریز تنها کلانشهری است که بدون قطعی آب بوده ولی شهروندان توجه کنند که شرایط شکننده است و باید در مصرف آب مدیریت درست را در اولویت قرار دهند.
معاون بهداد فراجا کشور نیز در این مراسم ضمن تشکر از زحمات شرکت آبفای استان گفت: با توجه به اینکه هدف از اجرای طرح های فاضلاب افزایش سطح سلامت جامعه، بهبود محیط زیست و ارتقای سطح سلامت هموطنان عزیز می باشد، با اجرای این دست از عملیات امیدواریم بتوانیم از شبکه فاضلاب در سطح پادگان های سراسر کشور بهرمند شویم تا سربازان عزیز با هیچ گونه مشکل زیست محیطی مواجه باشند.
سردار محمدرضا حسینی افزود: کشور ما ایران نیز مانند سایر کشورها دچار کمبود بارش و خشکسالی شده است بنابراین استفاده مجدد از آب، جلوگیری از آلودگی آب های زیرزمینی ،استفاده مجدد از پساب در فضای سبز و و همچنین بهینه مصرف کردن و صرفه جویی در مصارف خانگی می تواند کمک شایانی به میزان مصرف آب نماید.







  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 24 شهريور 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 39
نظرات شما
captcha refresh