جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 14 شهريور 1401
کد 923

تصفیه خانه آب هشترود فرایند حذف آرسنیک را به خوبی انجام می دهد.

مدیرمرکز پایش آب و فاضلاب استان درباره موضوع مطرح شده در خصوص وجود آرسنیک در آب شرب شهر هشترود گفت: تصفیه خانه آب شهر هشترود به خوبی آرسنیک را طی فرایند انعقاد ، لخته سازی ، زلال سازی و فیلتراسیون حذف می کند.
به گزارش دفتر روابط عمومی آبفای استان ، مدیر مرکز پایش آب وفاضلاب استان با اعلام این مطلب گفت: بهترین روش حذف آرسنیک بر اساس استانداردهای جهانی تصفیه متعارف شامل فرآیندهای انعقاد، لخته سازی، زلالسازی و فیلتراسیون می باشد.
وی افزود : در شهر هشترود تصفیه خانه متعارف به ظرفیت 120 لیتر بر ثانیه که جدیدا" هم مورد اصلاح و بازسازی قرار گرفته است وجود دارد که تمام فرآیندهای ذکر شده را داراست و به خوبی آرسنیک را حذف می نماید.لذا با توجه به استاندارد ملی ایران به شماره 1053 تمام پارامترهای آب شرب مجاز واستاندارد می باشد.
خانم نیکمرام ادامه داد :  برای ارتقای تصفیه خانه  100 میلیارد ریال از محل اعتبارات تنش و بازسازی در یک سال گذشته هزینه گردیده است  و در حال حاضر تصفیه خانه بهترین وضعیت را داراست.
وی در پایان افزود : طرح بلند مدت آبرسانی به هشترود طرح آبرسانی از سد کلقان می باشد اما برای توجیه ردیف جدید طرح آبرسانی بلندمدت زیر سوال بردن کیفیت آب موجود کار صحیحی به نظر نمی رسد.
 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 14 شهريور 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 61
نظرات شما
captcha refresh