جست و جو در پرتال

تاریخ : پنجشنبه 13 مرداد 1401
کد 893

دیدار رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان

حجت الاسلام اسکندری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با مهندس خانی دیدار وگفتگو کرد .
به گزارش دفتر روابط عمومی آب و فاضلاب استان ، در این دیدار صمیمی با اشاره به محرم و واقعه کربلا و فلسفه وجودی عاشورا  گفت : بهترین راه برای شناخت علل و چرایی و فلسفه قیام حضرت حسین(ع) را باید در کلام و سخنان خود آن حضرت جست.
حجت الاسلام اسکندری گفت : حضرت اباعبدلله الحسین (ع) به اشکال گوناگون شخصیت خود را تعریف کرده و در عبارات و سخنان متعدد به فلسفه قیام خویش اشاره کرده است. از مهمترین علل و فلسفه قیام آن حضرت (ع) می‌توان موارد زیر را برشمرد: خوف و خشیت از خدا، اطاعت امر الهی، رضایت خدا، دعوت مردم به اسلام حقیقی،  مبارزه با بدعت، احیای دین اجتماعی، احیای حق و ابطال ، امر به معروف و نهی از منکر، تشکیل حکومت اسلامی.
وی ادامه داد : بنابراین فلسفه اصلی و نهایی نهضت حضرت را می‌توان در یک هدف جامع و کلی، یعنی «احیای فرهنگ اسلام اصیل و ناب محمدی و زدودن زنگارهای تحریف و بدعت از دین جدشان» خلاصه کرد.
رئیس تبلیغات اسلامی استان وظیفه ما در عصر حاضر را در برابر امام حسین(ع) و نهضت عاشورایی را بسیار سنگین‌تر و سخت‌تر دانست و خاطر نشان کرد که همه ما باید در رفتار و اعمال خود راه اولیاءالله را پیش بگیریم و امر به معروف و نهی از منکر را در زندگی خود نهادینه نمائیم .
مهندس خانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آبفای استان با تسلیت دهه  محرم و عزای حسینی گفت : واقعه عاشورا رسالت بزرگی را بر دوش همه دینداران انسان های آزاده به ویژه آگاهان جامعه نهاده است. همگان پس از شناخت ابعاد آن موظف‌اند خود و جامعه خود را با آن مقایسه و از آن درس و عبرت بیاموزند. همه ما باید در عمل و رفتار خود الگوی واقعی رهروان واقعی امت اسلامی و ائمه اطهار باشیم .
 
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 13 مرداد 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 58
نظرات شما
captcha refresh