جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 3 مرداد 1401
کد 884

به منظور اجرای برنامه های مدیریت مصرف آب در مدارس

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با مدیرکل آموزش و پرورش استان دیدار و گفتگو کرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش استان راه های تقویت همکاری در زمینه آموزش مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب را برای دانش آموزان بررسی کردند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان؛ مهندس خانی در راستای اجرای برنامه های آموزشی، فرهنگی و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های آموزش و پرورش در توسعه و ترویج فرهنگ صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف آب در سطح استان و همچنین برنامه ریزی جهت آموزش گروه های تحت پوشش که شامل دانش آموزان، اولیای دانش آموزان و آموزگاران می باشد طی جلسه ای با مدیرکل آموزش و پرورش به بحث و تبادل نظر در خصوص چگونگی گسترش فعالیت های فرهنگی با محوریت مدیریت مصرف آب در مدارس پرداختند.
وی  در ادامه خواستار مشارکت همگانی تمام اقشار و در تمام عرصه ها به منظور مدیریت مصرف و کاهش اثرات ناشی از بحران کم آبی شد و تنها راه مدیریت شرایط کنونی را مدیریت مصرف و تقاضای آب و همچنین صرفه جویی در مصرف عنوان نمود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ضمن ارایه فعالیت های صورت گرفته در حوزه تامین آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان گفت: شرکت آب و فاضلاب استان به صورت شبانه روزی مشغول خدمات‌رسانی به مردم، شهرها و روستاهای استان می باشد و تمام تلاش خود را جهت کاهش مشکلات آبرسانی انجام می دهد.
مهندس خانی با اشاره به کاهش نزولات جوی و بارندگی ها در سال جاری گفت: اگر همه، صرفه جویی و مصرف بهینه را سرلوحه کار خود قرار دهیم امید داریم تابستان را با کمترین چالش آبی پشت سر بگذاریم.
وی با تأکید بر اهمیت تعامل بین شرکت آب و فاضلاب و آموزش و پرورش اظهار داشت: ایجاد تعامل بین دستگاه‌های دولتی و خدمت رسان نیاز است و اگر دستگاه‌ها با یکدیگر نزدیک و همراه شوند مسلما خدمات به مردم مضاعف می شود.
مدیرکل امور آموزش و پرورش استان نیز در این دیدار با تقدیر از فعالیت‌های شرکت آبفای استان، تاکید کرد: آموزش و پرورش استان نیز خود را موظف می داند در کنار سایر دستگاه ها در رفع مشکلات کشور، تلاش خود را انجام بده و در کنار آب و فاضلاب استان است.
دکتر علیرضا صیادی ضمن ابراز رضایت متقابل از ایجاد زمینه ی این همکاری فرهنگی گسترده، تقویت همکاری  بین شرکت آب و فاضلاب استان و اداره کل آموزش و پرورش را بسیار مثبت ارزیابی نمود و بحران کم آبی در کشور را یک دغدغه ی ملی توصیف کرد.
وی با تأکید بر این قضیه که آموزش و پرورش می تواند در راستای رسالت خود شهروندان خوب و مسئولیت پذیری را پرورش و به جامعه تحویل دهد، افزود: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه عمومی فراگیر است که برای فرهنگ سازی در راستای اهداف مهم کشور و همینطور هدف والا این اقدام فرهنگی مشترک که امروزه یک چالش ملی است، بستر مناسبی ایجاد می کند.
دکتر صیادی خاطر نشان کرد: اگر این فرهنگ سازی ها در آموزش و پرورش باشد در جامعه فراگیر خواهد شد و طبعا نتیجه ی دلخواه را خواهد داشت.
مدیرکل امور آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: بدیهی است اگر دانش صرفه جویی در مصرف آب و فرهنگ مصرف بهینه ی آن در سنین کودکی در افکار انسان نهادینه شود، این فرهنگ سازی می تواند در آینده اثرات مطلوبی در جامعه داشته باشد.








 
 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 3 مرداد 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 42
نظرات شما
captcha refresh