جست و جو در پرتال

تاریخ : پنجشنبه 26 خرداد 1401
کد 855

جلسه بررسی وضعیت تأمین آب شهرها و برنامه توسعه آبرسانی آذربایجان شرقی در تابستان ۱۴۰۱ برگزار شد.

جلسه ویدئوکنفرانس با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مدیر آب منطقه‌ای و مدیران شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با موضوع وضعیت تأمین آب شهرها و برنامه توسعه آبرسانی در تابستان ۱۴۰۱ برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی جلسه بررسی وضعیت تأمین آب شهرها و برنامه توسعه آبرسانی برحسب دستور مقام عالی وزارت نیرو به منظور هماهنگی و گزارش آمادگی مقابله شرایط تنش آبی پیش رو با حضور مهندس طباطبایی خانم دکتر تهرانی، مهندس کلوانی و خانم دکتر آژیر از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مدیران عامل آبفا و آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی و معاونان و مدیران حوزه آب به میزبانی شرکت آبفای استان برگزار شد.
در این جلسه مدیرعامل شرکت آبفای استان ضمن تشکر از حضور همکاران کشوری و استانی، گزارشی از وضعیت آبرسانی شهرها و روستاها در استان ارائه کرد و گفت با این که نسبت به سال گذشته در وضعیت بهتری به سر می‌بریم ولی هنوز در پنج شهر استان در وضعیت سر به سر تولید مصرف قرار داریم که باید برای پیک مصرف تیر و مرداد ماه امسال آماده باشیم.
وی ادامه داد سال گذشته ما به ۴۵۰ روستا در شرایط تنش آبی به وسیله تانکر آبرسانی کردیم و با توجه به پیشرفت‌هایی که صورت گرفته امسال احتمالاً به ۱۰۰ الی ۱۵۰ روستا در شرایط پیک تنش آبی، آبرسانی با تانکر خواهیم داشت و امیدواریم این میزان به صفر برسد.
مهندس خانی گفت از جمله موارد مهم که باید هرچه زودتر به آن رسیدگی شود افزایش قطر خط انتقال آب شرب شهرستان  بستان آباد است که با توجه به قول مساعد مبنی بر بهره برداری هر چه سریع‌تر آن و عدم نگرانی از بابت نقدینگی ما به سرعت اقدامات لازم را پیگیری می‌کنیم.
وی  با توضیح وضعیت آب مخازن و میزان مصرف این شهر گفت وضعیت تحت کنترل است اما در صورت بروز قطعی برق مانند آنچه سال گذشته اتفاق افتاد، ضرر زیادی متوجه آبفا خواهد کرد و آبرسانی را با مشکل مواجه خواهد کرد.
مدیرعامل آبفای استان ادامه داد از آنجایی که همواره تاکید ما به حفظ آمادگی حداکثری برای آبرسانی در شرایط تنش آبی می باشد ،  تأمین آب مخزن ۱۲ تبریز برای ما بسیار با اهمیت بوده که در این باره هماهنگی‌های لازم با شرکت آب منطقه‌ای صورت گرفته است.
مهندس خانی  با اشاره به وضعیت استحصال از چاه‌های  استان گفت تنظیم میزان آبرسانی به شهرهای مختلف و صنایع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که میزان وضعیت آبی شهرها و میزان آبدهی چاه‌ها تغییر کرده است. وی ادامه داد تمام چاه‌ها اورهال شده‌اند و ما همواره پس از احراز وضعیت کیفی آب چاه‌ها اقدام به توزیع آن در شبکه می‌کنیم.
 
مهندس غفارزاده مدیر عامل آب منطقه‌ای استان نیز در این جلسه با اشاره به سفر هفته گذشته وزیر نیرو به استان و پیگیری پروژه‌های سد سازی استان گفت این پروژه‌ها در حال پیشرفت هستند و ما قول می‌دهیم تا عید سال آینده به بهره‌برداری برسند.
وی در خصوص وضعیت آبی سد نهند گفت میزان برداشت ما از این سد باید محدود بماند چرا که در زمان کاهش ارتفاع آب آن کیفیت آب به شدت کاهش می‌یابد.








 
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 26 خرداد 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 52
نظرات شما
captcha refresh