جست و جو در پرتال

تاریخ : پنجشنبه 1 ارديبهشت 1401
کد 818

استاندار آذربایجان شرقی؛

یکی از عوامل مهم حرکت جهادی، حل معضلات و مشکلات روستاهای استان است.

عابدین خرم در جلسه قرارگاه آب روستایی استان هدف از تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) هماهنگی و هم افزایی و استفاده از تمامی ظرفیت ها و مجموعه های مختلف برای حل مشکل روستاهای کشور و استان دانست.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان؛ وی به علل مهاجرت از روستاها اشاره و اظهار کرد: مهاجرت ها به علت مولد نبودن روستاها و مشکلاتی مثل کمبود امکانات آب و برق و اشتغال اتفاق می افتد که باید با یک حرکت همه جانبه برای حل این مشکلات از مهاجرت ها جلوگیری شود.
وی به لزوم تسریع در عملیات آبرسانی به 250 روستای استان تاکید کرد و گفت:  باید هر عاملی که در روند اجرای پروژه ها  تاثیر منفی می گذارد از بین رفته و با افزایش پیگیری و نظارت ها آبرسانی انجام شود.
وی اعلام کرد:  یکی از اولویت‌های اساسی استانداری پیگیری معضلات روستاییان استان در حوزه آب و برق و اشتغال و اینهاست لذا ما پیگیر تسریع در روند آبرسانی به 250 روستای استان هستیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این جلسه گفت: در استان حدود 700 روستا با مشکل آبرسانی روبرو هستند که از این تعداد 200 روستا در حالت سربه سر و 500 روستا نیز دارای مشکل شدید است. برای رفع این مشکلات 250 روستا تحت پوشش طرح بسیج آبرسانی قرار گرفته است.
مهندس خانی افزود: این آبرسانی ها در مرحله اول در شهرستان های کلیبر، ورزقان، هشترود و خداآفرین انجام می شود و در مراحل بعدی نیز سایر روستاهای شهرستان های استان تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.
وی ادامه داد: کارفرمای این طرح شرکت آب و فاضلاب استان و مجری آن نیز قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج سازندگی استان است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: این طرح که با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و سازمان بسیج سازندگی سپاه پاسداران با اعتباری بالغ بر 2500 میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت زدایی انجام می شود که شامل لوله گذاری 240 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، احداث 34 باب مخزن با ظرفیت 5570 متر مکعب، احداث 10 مورد ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 100 لیتر بر ثانیه و حفر 5 حلقه چاه با ظرفیت 100 لیتر بر ثانیه می باشد.
با اجرای این پروژه 11785 خانوار و 39809 نفر جمعیت روستایی تحت پوش آبرسانی پایدار قرار می گیرد.







 
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 1 ارديبهشت 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 29
نظرات شما
captcha refresh