جست و جو در پرتال

تاریخ : چهارشنبه 31 فروردين 1401
کد 817

دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با فرماندار شهرستان ویژه مرند

مهندس محمد خانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان به همراه مهندس عباسپور قائم مقام و سرپرست توسعه و بهره برداری آب و مهندس عباسی معاون توسعه و بهره برداری فاضلاب با حضور در فرمانداری مرند با سید داود عباسی دیدار و در ارتباط با مشکلات و کمبودهای آبی شهرستان مرند گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در این دیدار ضمن ارائه فعالیتهای صورت گرفته در حوزه تامین آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای تحت پوشش در این شهرستان گفت: برای تامین فشار مناسب آب شرب ، طرح های جامع آبرسانی در مقاطع زمانی کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت تعریف و درحال اجراست.
مهندس محمد خانی افزود: برای برنامه های سال پیش رو با محوریت بهره برداری و توسعه شبکه لزوم آن می رود که اعتبار لازم در شورای برنامه ریزی لحاظ گردد.
وی ادامه داد: تحت پوشش قرار دادن روستاهایی که تعیین تکلیف نشده اند با شرط تامین منابع آبی انجام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تاکید کرد: جهت تامین کمبود آب شهر و شهرک بعثت علاوه بر حفر چاه، در اختیار قرار گرفتن چاه های استیجاری می تواند این مشکل را حل کند.
مهندس خانی ضمن تاکید بر تکمیل مدول دوم تصفیه خانه مرند اظهار کرد: استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب برای استفاده در صنعت امری ضروری و مهم می باشد که می تواند در بازگرداندن پساب به چرخه طبیعت کمک شایانی کند لذا برای تامین آب کارخانه خاک چینی از پساب تصفیه خانه فاضلاب مرند باید مکاتبه هایی با شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور انجام گردد.
وی اجرای طرح مدول دوم تصفیه خانه به عنوان یکی از پروژه های زیرساختی در شهرستان دانست و تصریح کرد: برای دفع فاضلاب و تصفیه مناسب برای جمعیت در حال افزایش ضروری است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افزود: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب با ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار و حجم ورودی ۱۵ هزار متر مکعب در این شهرستان آغاز شده و با تامین اعتبارات مورد نیاز تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
مهندس خانی با بیان اینکه در شهرستان در سالهای گذشته اقدامات خوبی انجام گرفته است، تصریح کرد: بخشی از این پروژه ها به نتیجه رسیده و بخش دیگر آن در مراحل پایانی خود قرار دارند.
داود عباسی فرماندار شهرستان ویژه مرند در این دیدار ضمن تشکر از اقدامات و تلاش های شرکت آبفای استان، تعامل بین دستگاه های اجرایی و خدمات رسان را ازمحورهای مهم توسعه و آبادانی دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم موانع و مشکلات را کاهش و راهکارهای عملی برای خدمت رسانی بهتر به مردم را انتخاب نماییم.  شهرستان مرند با ۲۵۰ هزار نفرجمعیت در 70 کیلومتری تبریز واقع است.




  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 31 فروردين 1401
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 35
نظرات شما
captcha refresh