جست و جو در پرتال

تاریخ : شنبه 21 اسفند 1400
کد 801

لزوم آگاه سازی مصرف بهینه آب و رعایت الگوی مصرف در بین مردم

در راستای تببین اهداف و برنامه های شرکت و ایجاد هماهنگی و تعامل بیشتر مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان با حضور در اجلاس ائمه جمعه استان با ائمه جماعات دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به جمعیتی 4 میلیونی تحت پوشش شرکت آب وفاضلاب گفت : شرکت آب وفاضلاب برای 67 شهر استان و 2734 روستا ارائه خدمات می نماید .
مهندس خانی افزود: از تعداد 67 شهر استان ،خوشبختانه  53 شهر هیچ مشکلی از نظر تامین آب شرب نداشته و آب مورد نیاز و قابل استحصال کافی وجود دارد .
وی ادامه داد: برای 15 شهر متاسفانه در زمان های پیک مصرف و مخصوصا تابستان با عدم موازنه تولید و مصرف روبرو هستیم و تولید کفاف مصرف را نمی دهد لذا شرکت آب وفاضلاب استان برنامه های یکساله میان مدت و بلند مدت برای رفع مشکل کم آبی در شهرهای دارای تنش آبی تعریف نموده و اقدامات آن شروع شده است که مشکل پایداری آب شرب در سطح شهرهای فوق برطرف گردد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اظهار کرد: در سطح کشور و استان با خشکسالی و کاهش بارندگی مواجه هستیم به طوریکه درسطح کشور این کاهش 50 درصد و در سطح استان 25 درصد تخمین زده می شود.
مهندس خانی افزود: برای مقابله با بحران آب طرح های کوتاه مدت زود بازده ، میان مدت و بلند خود را در حال اجرا داریم تا بتوانیم پایداری آب شهرها و روستاهای دارای تنش آبی را برطرف نمائیم.
مدیرعامل شرکت آبفای استان در خصوص یکپارچه سازی آبفای شهری و روستایی گفت: با این اقدام دیگر موازی کاری صورت نپذیرفته و ادغام باعث تمرکز و مدیریت بهتر فعالیت ها شده است. مهندس خانی تاکید کرد: ائمه جماعات استان و روحانیت معظم باعنایت به مقبولیت اجتماعی و ارتباط مستمر در بین آحاد جامعه و از آنجائیکه که همواره یاری رسان و همراه شرکت آب وفاضلاب استان بوده اند، می توانند در خصوص مدیریت مصرف و فرهنگ درست استفاده از این نعمت بزرگ الهی روشن گری و آگاهی رسانی نمایند تا به نوعی مردم عزیز با رعایت الگوی مصرف درست و استاندارد و با 15- 10 درصد صرفه جویی  بتوانیم در شرایط کمبود آب و پیک مصرف که حدود 750 لیتر در ثانیه و معادل 30 چاه آب می شود در این راه به رفع تنش آبی کمک نمایند.
وی گفت: در راستای دستور وزیر نیرو جهاد آبرسانی در آذربایجان شرقی هم مورد توجه ویژه قرار گرفت و در سال اول اجرایی این پروژه 121 روستا آبرسانی خواهند شد که با پیگیری استاندارآذربایجان شرقی 250 روستا به آن اضافه و جمعا به تعداد 370 روستا افزایش پیدا کرد.
مهندس خانی تاکید کرد: در راستای طرح جهاد آبرسانی که نهضتی جدید در وزارت نیرو می باشد آبرسانی قشلاقات استان در اولویت خواهد بود .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: در طرح جهاد آبرسانی که با مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) و سازمان بسیج سازندگی سپاه پاسداران انجام خواهیم داد لوله گذاری 240 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، احداث 34 باب مخزن با ظرفیت 5570 متر مکعب، احداث 10 مورد ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 100 لیتر بر ثانیه و حفر 5 حلقه چاه با ظرفیت 100 لیتر بر ثانیه می باشد.
مهندس خانی در پایان خاطرنشان کرد: در سازوکار طرح‌های آبرسانی علاوه بر کمک های سپاه پاسداران از ظرفیت همه نهادهای مردمی، استفاده‌ خواهد شد، تا در کمترین زمان ممکن شاهد اتمام پروژه ها باشیم.






 
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 21 اسفند 1400
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 43
نظرات شما
captcha refresh