جست و جو در پرتال

تاریخ : يکشنبه 8 اسفند 1400
کد 793

پویش " خانه تکانی و مدیریت مصرف آب" در آذربایجان شرقی اجرا می شود

پویش " خانه تکانی و مدیریت مصرف آب" همزمان با سراسر کشور از ابتدای اسفند ماه درآذربایجان شرقی نیز اجرا می شود.
دبیر پویش " خانه تکانی و مدیریت مصرف آب"  گفت: این رویداد فرهنگی با شعار مدیریت مصرف آب در حال انجام است.
مهندس پورآقاجان افزود: لزوم همراهی مردم برای رفع مشکل کم آبی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و امیدواریم همه شهروندان در این پویش همراه شوند و به مراقبت از آب همت گمارند.
وی در ادامه افزود: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، شهروندان بر اساس سنتی کهن اقدام به خانه تکانی و نظافت منازل می‌کنند که به همین علت، میزان مصرف آب در روزهای پایانی سال افزایش می یابد و با توجه به کمبود بارش و بحران آب در تابستان امسال این میزان مصرف در مقایسه با فصل گرما نیز بیشتر است و این امر سبب می شود در روزهای پایانی سال در برخی از نقاط استان با افت فشار آب و اختلال در توزیع مناسب آب مواجه شویم.
مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفای آذربایجان شرقی ادامه داد: هر ساله شاهد افزایش مصرف آب در اسفند ماه نسبت به ماه های قبل هستیم بنابر این از مردم عزیز خواهشمندیم، با مدیریت زمان، مصارف آب را به روزهای پایانی سال موکول نکنند تا در ساعات منتهی به حلول سال نو با کمبود آب ناشی از مصارف همزمان در استان مواجه نشویم.
دبیر پویش"خانه تکانی و مدیریت مصرف آب"  اظهار کرد: با توجه به اهمیت روز افزون توسعه پایدار به عنوان رمز بقا و لزوم اقدامات عملی برای دست یافتن به آن،  بشر امروزی باید نگاه مسئولانه تری به جامعه به خصوص در حوزه آب داشته باشد و لزوم نگهداری آن مسئولیت تمامی افراد را می طلبد و حساسیت عموم مردم در قبال آن باید افزایش یابد.
مهندس پورآقاجان گفت: در این راستا اقدامات اجرایی نظیر برگزاری مصاحبه های رسانه ای با موضوع خانه تکانی و مدیریت مصرف آب، اجرای کارگاه های آموزشی، نشر محتوای آموزشی در گروه های مرتبط مجازی و ایجاد کانترهای آموزشی در مجتمع های فرهنگی تجاری نیز در حال انجام می باشد.
وی همچنین یادآور شد: پویش خانه تکانی و مدیریت مصرف آب با همکاری سازمان‌های مردم نهاد اجرا می شود و بانوان در این خصوص نقش قابل توجهی دارند.
دبیر پویش "خانه تکانی و مدیریت مصرف آب" در پایان خاطرنشان کرد: مرکز ارتباطات مردمی 122 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات و ارائه خدمات آب و فاضلاب به همشهریان می باشد.
 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 8 اسفند 1400
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 152
نظرات شما
captcha refresh