جست و جو در پرتال

تاریخ : سه شنبه 3 اسفند 1400
کد 784

صعود گروه کوهنوردی شرکت آب وفاضلاب استان به قله کمال

گروه کوهنوردی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به قله 3750 متری به قله کمال صعود کردند.
به گزارش دفتر روابط عمومی آب وفاضلاب استان؛ در سالروز قیام تاریخی 29 بهمن مردم تبریز و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فجرآفرین، 10 نفر از کارمندان شرکت آب و فاضلاب استان، موفق به صعود به قله کمال گردیدند.
در این صعود همنوردان پس از ساعت ها کوهپیمایی و صعود سخت و نفسگیر در شیب بسیار تند و پوشیده از برف موفق به صعود قله گردیدند.
سهند نام قله و رشته‌کوهی آتشفشانی درشمال مراغه، جنوب تبریز، و شمال هشترود، غرب بستان‌آباد ، و شرق آذرشهر، عجب‌شیر و اسکو، در مرکز استان آذربایجان شرقی است. این رشته‌کوه دارای ۱۷ قله با ارتفاع بیش از ۳۰۰۰ متر است که بلندترین آن‌ها قلۀ قوچ‌گولی (کمال) با ارتفاع ۳۷۰۷ متر، بلندترین قله رشته کوه سهند و مرتفع‌ترین نقطه استان آذربایجان شرقی محسوب می شود و در محدوده شهرستان بستان آباد قرار دارد و روستای مشهور لیقوان و درجنوب روستای ثمر خزان قرار گرفته است، دامنه های شمالی قوچ گلی با شیب ملایم به وسیله كوههای یانوق داغ (كوه سوخته) به جلگه تبریز منتهی می گردد
اعضای گروه در این برنامه آقایان نیک خصلت ، عباسی ، داور ، محمدی ، عبادی ، اسمعیل پور ، احمدی ، فرخی و مسعودی به سرپرستی آقای ناصراهری بودند.
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 3 اسفند 1400
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 38
نظرات شما
captcha refresh