جست و جو در پرتال

تاریخ : پنجشنبه 21 بهمن 1400
کد 771

با حضور آیت‌الله رئیسی انجام شد؛

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی روستایی و عشایری

صدها طرح آبرسانی و آغاز عملیات اجرایی جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستا با حضور رئیس جمهور در وزارت نیرو افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در هفتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور در محل وزارت نیرو و از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس با سراسر کشور طرح‌های آبرسانی به ۴۸۰ روستا را به شکل رسمی افتتاح کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در آیین افتاح این پروژه ها گفت: از این 480 طرح تعداد 29 طرح آبرسانی پایدار روستایی در استان آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.
مهندس خانی افزود: این پروژه ها شامل: تجهیز چاه، حصارکشی احداث مخزن ، اصلاح خطوط انتقال و بهینه سازی شبکه‌های فرسوده روستایی، تقویت شبکه و تامین آب متقاضیان بیش از 29 روستا خواهد بود.
وی ادامه داد: این طرح ها با اعتبار هزینه شده 33 میلیارد و 460 میلیون تومان انجام شده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تصریح کرد: این پروژها با هدف تامین زیرساخت‌های آب بخش‌های مختلف در استان به منظور بهبود و پایداری آبرسانی به بهره برداری رسید
مهندس خانی تاکید کرد: با افتتاح و کلنگ زنی این طرح‌ها در دهه فجر سال جاری شاخص بهره مندی مردم استان از نعمت آب شرب طبیعی و سالم به بیش از 85 درصد خواهد رسید.
وی اظهار کرد: با اجرای طرح جهاد آبرسانی بیش از 41237 خانوار و 127118 نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند و آب مورد نیاز آن‌ها به صورت پایدار تامین می‌شود.
مهندس محمد خانی در پایان تاکید کرد: از این تعداد 250 روستا سهم استان آذربایجان شرقی می باشد که سال اول 134روستا با همکاری شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی و قرارگاه امام حسن مجتبی انجام خواهد شد.
 همزمان با این افتتاح ها طرح جهاد آبرسانی نیز به 10 هزار روستا به صورت سراسری کلنگ زنی شد.










 
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 21 بهمن 1400
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 28
نظرات شما
captcha refresh