جست و جو در پرتال

تاریخ : يکشنبه 17 بهمن 1400
کد 767

مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی منصوب شد

با حکم مدیرعامل شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور، مهندس محمد خانی در حکمی به‌ عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، معارفه مهندس محمد خانی مدیرعامل جدید شرکت آبفای استان و مراسم تکریم و بازنشستگی مدیرعامل اسبق با حضور دکتر کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مهندس پاک روح معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور، مهندس پاك ضمير مشاور و مديركل دفتر مدير عامل شركت مهندسي آبفاكشور و جمعي از مديران دستگاه هاي دولتي و اجرايي استان برگزار شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در ابتدای این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از زحمات چندین ساله مهندس ایمانلو گفت: در بين ادارات و ارگانهاي دولتي استان ، مجموعه آب و فاضلاب هم از توان خوب كارشناسي و هم از تلاش بالايي برخوردار هستند و توانسته اند خدمات خوبي را به مردم استان ارايه نمايند .
وي افزود: يكپارچه شدن دو شركت آبفا شهري و روستايي اتفاق خوبي است كه موجب انسجام بخشي و ارايه خدمات مطلوب به مشتركان مي‌شود .
کلامی از تلاش و فعاليت هاي مديرعامل پيشين شركت آب و فاضلاب استان قدرداني نمود و بيان داشت : مهندس ایمانلو در همه رده هاي مديريتي بخش آب و فاضلاب چه درشهرستان و چه در استان عملكرد خوب و قابل قبولي داشته اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تصریح کرد: تمدن بشری بر پایه آب شکل گرفته است و اصلی ترین چالش بشریت در آینده نیز کمبود آب خواهد بود.
دکتر کلامی ادامه داد: برای توسعه پایدار نیازمند آب هستیم و رشد اقتصادی نیز بدون زیرساخت ها و مخصوصا زیرساخت های آب امکان پذیر نیست .
وی با اشاره به مشکلات عدیده در تامین آب شرب، اظهار داشت: چنانچه کار کارشناسی‌ صورت گیرد خیلی از هزینه ها حذف خواهد شد بنابراین باید دغدغه اصلی ما باید حل مشکلات مردم باشد و از مسئولان کشوری و استانی خواهشمندم در ایجاد زیرساخت های جدید آبرسانی اهتمام ورزند تا از هدر رفت و نَشت آب جلوگیری شود.
معاون مهندسي و توسعه شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور نیز در ادامه اين مراسم ضمن اشاره به اينكه آبفا آذربایجان شرقی جزء شركت‌هاي برتر كشور بوده افزود : امروز اگر شاخصه هاي مختلف در كشور و حتي استان را بررسي و مقايسه كنيم از تاسيسات آبي كه وارد مدار شده تا موضوعاتي كه ناظر بر خدمات‌كيفي و بهداشت آب هست ، همه مويد اقدامات موثري است كه همكاران ما در عرصه آب و فاضلاب انجام داده اند .
مهندس پاكروح تصريح كرد: دغدغه هايي كه در انتهاي دهه شصت وجود داشت كه بتوانيم ساختاري را در بخش آب و فاضلاب ايجاد كنيم كه در پوسته غير دولتي، متولي ارايه خدمات و سياست گذاري در بخش آب باشد، باعث انجام مجموعه اقداماتي موثري شد كه خوشبختانه افزايش رضايتمندي را هم در پي داشته است .
وي ادامه داد: علي رغم اينكه ما هنوز در ميانه راه هستيم و متكي به اعتبارات دولتي مي باشيم اما خوشبختانه وجوه اجرايي خدمات را در شركت هاي آب و فاضلاب به خوبي شناسايي نموده و با توجه به ظرفيت خوب اين شركت ها از منابع غير دولتي هم امروز استفاده شده است .
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به حیاتی بودن مقوله آب، اظهار داشت: نگاه ما به مقوله آب باید حیاتی باشد چرا که بحران آب جدی است و علائم و نشانه های آن در دنیا، کشور و استان به روشنی ملموس است.
شاهین پاکروح ادامه داد: منابع آب زیرزمینی و سطحی کشور به دنبال خشک‌سالی با چالش رو به رو شد که عدم پایداری در منابع آبی را به همراه داشت و با توجه به کمبود بارش در تابستان سال گذشته با بحران آب مواجه بودیم که خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده بر این مشکل غلبه کردیم
وی افزود: با توجه به اینکه جامعه ما در مقوله آب بسیار پرمصرف بوده و صرفه جویی نمی کند باید آموزش در این زمینه را از پایه های دبستان شروع نموده و آن را نهادینه کنیم.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به جایگاه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در کشور بیان کرد: آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی از شرکت‌های برتر کشور بوده و شهر تبریز در حوزه پوشش فاضلاب شهری جزء برترین های کشور است.
پاکروح افزود: با تکیه بر برنامه‌ریزی جامع در کشور و اولویت‌بندی در منابع آبی موفق به تحقق بخشیدن به رسالت شرکت آبفا شده‌ایم.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور در پایان با اشاره به یکپارچه‌سازی آب و فاضلاب شهری و روستایی تصریح کرد: این اقدام با هدف ارائه هر چه بهتر و مطلوب خدمات به مردم انجام شده که امیدواریم شاهد اثرات مثبت آن باشیم.
مدیرعامل جدید شرکت آبفای استان نیز ضمن تشکر از خدمات مهندس ایمانلو در طول دوره مدیریت اظهار داشت: بدون شک، اطمینان و استفاده از نیروهای جوان، متخصص و متعهد همیشه با موفقیت همراه بوده و برنامه ما نیز در آینده بر همین اساس خواهد بود.
مهندس محمد خانی با اشاره به اینکه شرکت آبفای آذربایجان شرقی در کشور از شرکت های پیشرو بوده افزود: ترکیب خوب نیروی انسانی و همگرایی موجود در این شرکت موجب بالا رفتن راندمان امور اجرایی در آن شده است.
وی گفت: اکنون ۶۴ شهر و ۲هزار و ۷۳۴ روستای استان زیر پوشش آب و فاضلاب استان قرار دارند.
مهندس محمد خانی اظهار کرد: ۱۵ شهر و ۷۰۰ روستا در آذربایجان‌شرقی دارای مشکل کمبود آب هستند؛ بر این اساس برنامه های یک تا چهار ساله برای رفع برخی از مشکلات آبی در استان لازم است.
مدیرعامل جدید شرکت آبفای استان تصریح کرد: برای عبور از مشکلات آب در آذربایجان شرقی، برنامه های دراز مدت در قالب انتقال آب ارس به تبریز و شهرهای مسیر انتقال در دست اجراست که البته اجرا و اتمام آن همت مسئولان استانی و کشوری را می طلبد.
مهندس محمد خانی میزان آب مورد نیاز شهر تبریز را پنج هزار لیتر در ثانیه دانست و گفت: ۴۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب در این شهر وجود دارد و در این خصوص دارای چالش هستیم.
وی خاطرنشان کرد: حفر و تجهیز چاه و بازسازی ایستگاه پمپاژ زرینه رود و نهند برای تامین آب تبریز از جمله اقدامات کوتاه مدت در دست اقدام است.
مهندس خانی همچنین گفت: ۶۵ درصد مشترکان آذربایجان‌شرقی کمتر از الگو مصرف می کنند، اما به هر حال درآمد شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی کفاف نیازهای مالی این شرکت را نمی دهد و مشکل نقدینگی وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه خط قرمز شرکت مهندسی آبفای کشور کیفیت آب است، اظهار داشت: توزیع آب با کیفیت در دستور کار ماست و شرکت های آبفا در استان ها بیش از هر چیز باید به مقوله کیفیت آب توجه داشته باشند.
مدیرعامل جدید شرکت آبفای استان با تاکید بر مقوله آموزش، دین و فرهنگ در مصرف آب خاطرنشان کرد: ارتقاء سطح خدمات رساني و پاسخگويي سريع به مشتركين ، هم افزايي ظرفيت هاي فني ، اجتماعي و اقتصادي، رفع مسايل مشترك و كاهش هزينه هاي اداري و از برنامه های آینده این شرکت مي باشد.
مدیرعامل سابق شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز طي ارائه گزارشي از عملکرد خود در طی 7 سال خدمت گفت: خداوند را سپاسگزارم توفیق داد در جمع افرادی باشم که شایسته خدمتگذاری‌ هستند.
مهندس ایمانلو افزود: از تمام همکاران ، ارگان ها و اداراتی که در طول خدمت گزاری اینجانب کمک کردند کمال تشکر و قدردانی را دارم.
وی با آرزوی موفقیت برای مدیرعامل جدید ابراز امیدواری کرد با حضور مهندس خانی اهداف سازمانی شرکت آب و فاضلاب با قدرت بیشتری به حرکت رو به جلو خود ادامه دهد.
در پايان مراسم ضمن تقدير از خدمات ارزنده مهندس علیرضا ایمانلو مديرعامل پيشين شركت آب و فاضلاب استان و قرائت لوح تقديري اهدايي از سوي مديرعامل شركت مهندسي آبفا كشور ، با ابلاغ حكم انتصاب، مهندس محمد خانی به عنوان مديرعامل شركت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی معرفي شد.
گفتني است مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی پیش از این مسئولیت معاونت بهره برداری و توسعه آب این شرکت را عهده‌دار بود.











 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 17 بهمن 1400
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 70
نظرات شما
captcha refresh