جست و جو در پرتال

تاریخ : سه شنبه 12 بهمن 1400
کد 764

نخستین جلسه کارگروه مدیریت سبز به میزبانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی برگزار شد

به منظور بررسی و بهبود شاخص‌های مدیریت سبز در ارزیابی عملکرد سازمان ها و ادارات نخستین جلسه مدیریت سبز با حضورمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، معاونان، نمایندگان دستگاه های اجرایی استان، اساتید دانشگاه ها و نماینده ستاد اقامه نماز در محل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آبفای استان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در این جلسه به اقدامات انجام گرفته در راستای شاخص‌های مدیریت سبز اشاره کرد و گفت: اتفاقات خوبی در طی سال گذشته رقم خورد و کاهش هزینه ها و صرفه جویی در بحث موتورخانه ها، مصرف برق، گاز داشتیم و این کار را در سال جدید قوی تر ادامه خواهیم داد.
مهندس علیرضا ایمانلو افزود: باید پایش و شناسایی مکان‌ها و فضاهایی را مد نظر قرار دهیم که بیشترین مصرف انرژی را دارند و لازم است بیش از گذشته صرفه‌جویی و کاهش مصرف روزمره انرژی و مدیریت پسماند مورد توجه قرار گیرد تا اهداف تعیین شده در آیین‌نامه نظام مدیریت سبز محقق شود.
رییس انجمن مدیریت سبز ایران نیز در این جلسه هدف از اجرای برنامه‌های مدیریت سبز را کاهش هزینه‌ها، به حداقل رساندن مصرف انرژی، حفظ و صیانت از محیط زیست عنوان کرد و گفت: مدیریت سبز به عنوان رویکردی مدرن در زمینه حفاظت از محیط زیست اجرا می‌شود و بر یکپارچگی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی در حوزه‌های مختلف مانند انرژی، آب، پسماند و ... تأکید دارد.
دکتر محمد حسن امامی افزود: در شاخص مدیریت سبز شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی امتیاز مطلوبی در ارزیابی عملکرد کسب کرده است و به عنوان شرکت نمونه انتخاب شده است.
وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و استفاده بهینه از منابع عنوان داشت : مدیریت سبز در واقع بکارگیری موثر و کارامد تمامی منابع مادی و انسانی برای هدایت و نیل به اهداف زیست محیطی با سازماندهی و برنامه ریزی لازم است.
رییس انجمن مدیریت سبز ایران ادامه داد: با صرفه جویی کم در مواردی مثل مصرف کاغذ، انرژی حرارتی گاز و برق که به چشم نمیاد می توان از صرفه اقتصادی حاصل شده در سایر موارد استفاده و به محیط زیست کمک شایانی کرد.
امامی تاکید کرد: باید آموزش مدیران و کارکنان تمام ادارت سرلوحه کار ما باشد تا با یادگیری خوب و مناسب به نحو احسن و درست مدیریت منابع داشته باشیم
معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی سازمان برنامه و بودجه نیز در این جلسه گفت: در تمام زمینه ها از جمله مدیریت مصرف انرژی ( آب، برق و گاز) باید تدابیر و سیاست های دقیق و منطقی اتخاذ کنیم تا در طول سال و در منابع مالی دچار مشکل نشویم و این کار با همکاری و همراهی همه همکاران امکان پذیر خواهد بود.
دکتر فتح زاده به استفاده بهینه و درست از امکانات و منابع مخصوصاً در مدیریت شهرستان ها اشاره کرد و افزود: در گام اول باید پایش و شناسایی مکان ها و فضاهایی را دنبال کنیم که بیشترین مصرف انرژی را دارند و در این راستا کار را با حساسیت و کار کارشناسی انجام خواهیم داد.
وی ادامه داد: از سایر ارگان هایی که به بحث مدیریت سبز ورود نکرده اند هم درخواست خواهیم کرد با تشکیل کارگروه و معرفی نفرات بحث آموزش تخصصی را با همکاری انجمن مدیریت سبز ایران شروع کنیم.
شایان ذکر است اعضاء حاضر در این جلسه هر یک به ابراز نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.








 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 12 بهمن 1400
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 51
نظرات شما
captcha refresh