جست و جو در پرتال

تاریخ : پنجشنبه 7 بهمن 1400
کد 763

برگزاری جشنواره نخستین واژه آب در شهر آبش احمد

جشنواره نخستین واژه آب با هدف آموزش ، ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بهینه آب و صرفه جویی در شهرآبش احمد برگزار شد.
به گزارش دفتر روابط عمومی آب وفاضلاب استان ، جشنواره نخستین واژه آب با حضور امام جمعه شهرستان کلیبر ، قائم مقام شرکت آب وفاضلاب استان ، مدیر دفتر روابط عمومی آب وفاضلاب استان ومسئولین شهرستان برگزار شد .
مهندس عباسپور قائم مقام شرکت در این مراسم با اشاره به اهمیت آب گفت: آب ارزنده ترین هدیه ای است که خداوند متعال به موجودات زنده ارزانی داشته است .آب نخستین و اساسی ترین مایه حیات بشری و از اصلی ترین زیربنا‌های توسعه پایدار و گرانبهاترین ثروتی است که در اختیار بشر قرار گرفته است. به خصوص در کشور ما که سطح وسیعی از زمین را مناطق خشک و کویری در برگرفته است.
وی افزود : آب برای تداوم بقا بسیار مهم است. آب مایه حیات است. از این رو هر تصمیم و اقدامی ‌برای حفظ آب مهم تلقی می‌شود.
در این مراسم امام جمعه شهرستان کلیبر با بیان اینکه زندگی تمامی موجودات زنده مانند،انسانها،جانوران،وگیاهان بطور مستقیم به آب وابسته است گفت : آب نه تنها برای مصارف آشامیدن وکارهای روزمره کاربرد دارد بلکه برای حل مشکلات صنایع وکاربردهای کشاورزی نقش اصلی وعمده را دارد.
وی افزود : با توجه به اینکه کشور ما در یک منطقه استراتژیک قرارگرفته ، با کاهش نزولات آسمانی اهمیت آن مورد توجه قرار می گیرد .
بایستی با آموزش های لازم به دانش آموزان و نسل های آینده وجود آب و ارزش آن را به آنها گوشزد کنیم . و همه ما نسبت به حفظ آن وظیفه داریم .
مهندس پورآقاجان مدیر دفتر روابط عمومی آب وفاضلاب استان در خصوص اجرای جشنواره نخستین واژه آب گفت: جشنواره نخستین واژه آب، با هدف آموزش ، ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بهینه آب و صرفه جویی برگزار می شود که امید است در آینده ای نزدیک شاهد اثرات آن باشیم.
وی با اشاره به اینکه موضوع آب یک موضوع فرا دستگاهی است خاطرنشان کرد: این موضوع باید مورد توجه همه دستگاه های دولتی وخانواده ها قرار گیرد و همه در استفاده صحیح از آن همت کنند.
وی تصریح کرد: فرهنگ‌ سازی در مصرف آب و ضرورت مصرف بهینه موضوع بسیار مهمی است که باید از مدارس آغاز شود و آموزش به این نسل به ویژه در دوره ابتدایی می تواند نتایج موثر و ماندگاری را در آینده داشته باشد.








 
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 7 بهمن 1400
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 65
نظرات شما
captcha refresh