جست و جو در پرتال

تاریخ : پنجشنبه 2 دي 1400
کد 745

جلسه ویدئوکنفرانس شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب آذربایجان شرقی

جلسه مشترک شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با آب منطقه‌ای و آب وفاضلاب استان به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، جلسه بررسی برنامه‌های پایداری کمی و کیفی خدمات یکپارچه آب شهری و روستایی در سال ۱۴۰۰، امروز در محل شرکت آبفای استان برگزار شد.
در این جلسه مهندس کشفی، معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ضمن اشاره به اهمیت موضوع جلسه گفت: وضعیت آبی آذربایجان شرقی به‌ویژه تبریز و شهرهای اقماری آن بسیار مهم بوده و از اولویت‌های ما می‌باشد.
مهندس کشفی ادامه داد آذربایجان شرقی عملکرد درخشانی در گذر از تنش آبی ۱۴۰۰ داشته و جای تقدیر دارد. از اقدامات دیگر خوب و مؤثر اخیر موضوع اجرای تله‌متری بود که امیدواریم این سامانه به‌زودی تکمیل شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، ضمن تشکر از همراهی‌های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شرکت آب منطقه‌ای استان به ارائه گزارشی از وضعیت تولید و مصرف در شهرهای مختلف استان پرداخته و از لزوم کسب آمادگی برای اوج مصرف در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
مهندس ایمانلو با اشاره به اهمیت پایداری کیفی و کمی آب گفت از الزامات این پایداری، مخازن هستند و این موضوع در تبریز نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.
وی افزود برای کلانشهر تبریز ۱۲ حلقه چاه با دبی ۲۸۰ لیتر بر ثانیه در مدار قرار گرفته، ۶ حلقه در حال اتمام و ۲ حلقه نیز در حال اجرا است.
مهندس ایمانلو با اشاره به مشکل آب میانه گفت، آب منطقه متأثر از رودخانه است که باتوجه‌به خشکسالی اخیر، کیفیت و کمیت آب شرب کاهش‌یافته است. برنامه‌ای در دست اجرا بوده که تا زمان به بهره‌برداری رسیدن سد میانه، ۲ حلقه چاه به شبکه بهره‌برداری این شهر اضافه گردد.
مهندس ایمانلو ادامه داد، خوشبختانه مقرر گردیده شرکت‌های بزرگ مثل پتروشیمی و پالایشگاه تبریز، برای نیمی از آب مصرفی خود، از پساب استفاده کنند که بخشی انجام شده و تا آخر سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۷۰ درصد از پساب استفاده خواهند کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ضمن تشکر از مهندس کشفی و مهندس ایمانلو به‌خاطر حمایت‌هایی که در سال ۹۹ و ۴۰۰ از آب استان انجام داده‌اند گفت: وظایف آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب در تأمین و افزایش پایداری آب برای کلانشهر تبریز در قالب ۷ پروژه تعیین شده است و یکی از آنها خط نهند است که بخش عمده آن اجرا شده ولی برای افزایش ظرفیت لازم است ۴۰۰ متر دیگر از خط انتقال لوله‌گذاری و ایستگاه پمپاژ اورهال شود.
وی گفت بررسی و امکان‌سنجی استفاده از ظرفیت سدهای استان برای تأمین آب شرب در حال انجام است و همچنین با همکاری آبفای استان مقرر گردید امکان‌سنجی حفر و تجهیز چاه و بررسی کمی و کیفی آن‌ها با رویکرد جمع‌آوری و انتقال به مخازن انجام گیرد.
مهندس غفارزاده افزود به‌منظور آمادگی کامل برای پیک مصرف سال 1401، رینگ تبریز بسیار اهمیت دارد، و این پروژه به‌خوبی در حال اجرا می‌باشد.






 
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 2 دي 1400
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 70
نظرات شما
captcha refresh