جست و جو در پرتال

تاریخ : پنجشنبه 2 دي 1400
کد 744

رونمایی از شبکه توسعه فناوری صنعت آب و برق آذربایجان در تبریز

آیین رونمایی از شبکه توسعه فناوری آذربایجان همزمان به صورت ویدیو کنفرانسی در چهار مرکز رشد و فناوری نیرو در مناطق آذربایجان( شمال غرب)، غرب، خراسان و اصفهان و با حضور وزیر نیرو برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب آذربایجان شرقی؛ وزیر نیرو در جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو که در پژوهشگاه نیرو و به صورت ویدئو کنفرانس با استان ها برگزار شد، گفت: پژوهش‌هایی که انجام می‌دهیم باید در چهار شاخص ارتقای بهره‌وری، بهینه‌سازی مصرف، کاهش هزینه‌ها و تلفات و خودکفایی تجهیزات و قطعات باشد و اگر بتوانیم این شاخص‌ها را در تمامی پژوهش‌های مربوط به حوزه‌ها رعایت کنیم قطعاً می‌توانیم به نتایج مطلوبی دست یابیم.
"علی‌اکبر محرابیان" افزود: صنعت آب و برق در مقطعی قرار دارد که برنامه توسعه‌ای و جهشی را در تمامی حوزه‌ها در دستور کار داشته که خود این موضوع می‌تواند پتانسیلی برای اصلاح رویکرد و توجه بیشتر به پژوهش باشد.
وی با تاکید بر تدوین برنامه بلندمدت برای استفاده از پژوهش، تشکیل اتاق فکر پژوهشگران در وزارت نیرو را از ضرورت‌های این وزارتخانه عنوان کرد.
وزیر نیرو ادامه داد: باید نقشه تهیه شده توسط این اتاق فکر مهم‌ترین راهبرد این وزارتخانه برای افزایش راندمان باشد.
دکتر محرابیان با بیان اینکه رشد کشورهای پیشرفته در اثر دو عامل سرمایه‌گذاری در منابع طبیعی و پژوهش ایجاد می‌شود، گفت: کشورهایی که رشد خود را بر مبنای پژوهش طی می‌کنند با خلاقیت به طور دائمی به مسیر خود ادامه می‌دهند.
وی افزود: یکی از اقداماتی از که باید امروز توسط مدیران سیاست‌گذاری شود تجاری سازی محصولات دانش‌بنیان است.
وزیر نیرواظهار کرد: در شاخص‌های مختلف حوزه آب و برق طی چهل سال گذشته اقدامات سخت‌افزاری و رشدهای قابل‌ توجهی صورت گرفته ولی در حوزه اقدامات نرم‌افزاری که شامل حاکمیت و مدیریت است، کار زیادی پیش‌رو داریم.
وی در پایان با اشاره به رتبه بالای کشور در صادرات خدمات فنی مهندسی، خاطرنشان کرد: برای صدور این نوع خدمات توانایی بسیار بالایی داریم به طوری که علاوه بر خودکفایی در این زمینه، به کشورهای خارجی هم این خدمات را صادر می‌کنیم.
 
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 2 دي 1400
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 35
نظرات شما
captcha refresh