جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 15 آذر 1400
کد 737

بازدید نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو از مدول دوم تصفیه خانه بزرگ فاضلاب تبریز

دکتر پزشکیان نماینده مردم شریف تبریز ، آذرشهر ، اسکو از روند اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر تبریز بازدید کرد .
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی؛ در این بازدید که مهندس ایمانلو مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان و مهندس عباسی معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب،  دکتر پزشکیان را همراهی می کردند در جریان آخرین اقدامات، عملیات احداث، مراحل پیشرفت و نیز آخرین مسائل و موانع قرار گرفتند.
در این بازدید مهندس ایمانلو گزارش مبسوطی ازمراحل اجرای تصفیه خانه و نیز گزارش کاملی از روند شروع تا مرحله تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب کلانشهر تبریز را ارائه نمود.
نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از پارامترهای مهم جوامع توسعه یافته بهره مندی از سیستم های جمع آوری تصفیه خانه فاضلاب می باشد.
دکتر پزشکیان ضمن تاکید بر اهمیت سیستم های جمع آوری و تصفیه فاضلاب در ارتقاء بهداشت جامعه و حفظ محیط زیست بر لزوم تامین اعتبار لازم جهت ادامه اجرای این پروژه تاکید کرد .
وی ادامه داد: باید برنامه ریزی منسجمی در خصوص استفاده پسماند تصفیه خانه فاضلاب در بخش کشاورزی انجام شود.
نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم استان است و از نظر تامین آب برای دریاچه ارومیه یک پروژه حیاتی محسوب می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی هم در این بازدید گفت: این پروژه به عنوان بزرگ ترین تصفیه خانه فاضلاب در حال احداث کشور به ظرفیت یک میلیون نفر در حال اجرا می باشد.
مهندس ایمانلو افزود: مدول اول تصفیه خانه فاضلاب تبریز در سال 80 برای جمعیت 600 هزار نفری احداث شد اما با توجه به جمعیت یک میلیون و 600 هزار نفری کلانشهرتبریز تکمیل این طرح ضروری است.
وی ادامه داد : احداث مدول دوم تصفیه خانه بزرگ فاضلاب تبریز از سال 95 و با اعتبار اولیه 182 میلیارد تومان در دو فاز مایع و لجن آغاز شد که سویل بخش مایع  بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی گفت: جمعیت تحت پوشش این طرح یک میلیون نفر و ظرفیت تصفیه خانه نیز 207000 متر مکعب در شبانه روز خواهد بود .
مهندس ایمانلو مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در خصوص طرح تصفیه خانه فاضلاب تبریز گفت: یکی از اهداف مهم طرح احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلان‌شهر تبریز ، استفاده از پساب تولیدی به‌عنوان تامین‌کننده عمده آب مورد نیاز احیای دریاچه ارومیه می باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افزود: با اجرای این طرح بالغ بر 75 میلیون متر مکعب در سال پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه انتقال می‌یابد.
علیرضا ایمانلو مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان با اشاره به روند احداث پروژه و اهمیت و لزوم احداث آن گفت : از آنجایی که اقدامات شرکت آب و فاضلاب حول محور رضایت مندی و بهره مندی همشهریان عزیز از نعمت والای الهی و افزایش بهداشت می باشد و احداث تصفیه خانه را فرصتی مناسب برای کمتر شدن مشکلات زیست محیطی در سال های آینده با توجه به افزایش جمعیت شهر تبریز برشمرد.
 











 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 15 آذر 1400
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 61
نظرات شما
captcha refresh