جست و جو در پرتال

تاریخ : يکشنبه 7 آذر 1400
کد 730

بیش از 90 درصد شبکه فاضلاب در شهرستان میانه به پایان رسیده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: شهرستان میانه جزو شهرهایی است که قسمت اعظم فاضلاب در آن اجرایی شده و با اجرای ۱۰ کیلومتر دیگر هیچ نقطه ای از شهر بدون پوشش نخواهد بود.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی؛ در نشستی که مهندس ایمانلو با مسعود سعادتی فرماندار و مهدی اسماعیلی نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری داشت گفت: با اجرای ۱۰ کیلومتر باقی مانده از توسعه شبکه فاضلاب میانه و اتمام آن در سطح شهر هیچ نقطه ای از شهر بدون پوشش  تاسیسات فاضلاب نخواهد بود.
وی نصب ۲۰۰۰ انشعاب فروشی را خواستار شد و افزود: پمپاژ فاضلاب شهرک اندیشه، نهضت سوادآموزی و ولیعصر نیازمند مشارکت سه ارگان فولاد؛ ایستگاه راه آهن و آب و فاضلاب با هم هستند.
ایمانلو در خصوص مشکل آب روستاهای شهرستان گفت: با خودیاری مردم و از طریق سازمان برنامه و بودجه وتامین اعتبارات استانی شرکت آب و فاضلاب اقداماتی انجام خواهد داد تا روستاها در تابستان با مشکل کمبود آب مواجه نشوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: در این خصوص از بنیاد علوی، بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام کمک خواهیم گرفت و در روستا هایی که مردم 50 درصد مشارکت دارند 50 درصد مابقی را آب و فاضلاب تا مبلغ یک میلیارد ریال پرداخت می نماید.
مهندس ایمانلو ادامه داد: با اخذ مجوز شهرداری و کمک شورا برای رفع این مشکل اقدام خواهیم کرد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه با اشاره به مشارکت بالای مردم شهرستان در اجرای پروژه های عمرانی به ویژه در حوزه آب در روستاهای بالای ۲۰ خانوار گفت:  از آب و فاضلاب استان خواستاریم اجرای پروژه های مشارکتی روستاهای میانه را در اولویت قرار دهد.
مسعود سعادتی اضافه کرد: از ۳۵۰ روستای دارای سکنه و جمعیت بالای ۲۰ خانوار۲۴۰ روستا با مشکل آب روبرو هستند که باید چاره اندیشی شود.
وی با قدردانی از مهندس ایمانلو از بابت اجرای پروژه های مشارکتی، بر ضرورت اجرای خط انتقال هنرستان تا آب و فاضلاب به طول2 کیلومتر ، خط انتقال راه آهن، جابجایی خطوط انتقال از زیر پل سردار سلیمانی به طول ۴۰۰ متر، نشت گیری مخزن ۸ هزار متر مکعبی شهرک اندیشه با نیاز به تامین ۳ میلیارد ریال هزینه تاکید کرد و خواستار اصلاح شبکه فرسوده و تقویت فشار در منطقه فرهنگیان به طول ۴ کیلومتر ، تامین هزینه برای چاه های ساری قمیش، اتمام مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی آچاچی، اتمام دو حلقه چاه ترکمانچای، اصلاح سیستم سافت استار ایستگاه پمپاژ جهت جلوگیری از خرابی پمپاژها هنگام قطع و وصل برق و توسعه قنات آقکند با توجه به دو برابر شدن جمعیت آن شد.
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 7 آذر 1400
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 59
نظرات شما
captcha refresh