جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 1 آذر 1400
کد 727

اجرای طرح‌های آبرسانی به روستا‌های شهرستان هشترود / بیش از 80 درصد روستاهای آذربایجان شرقی تحت پوشش کامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی هستند

در هفته بسیج با افتتاح طرح آبرسانی به روستای سعادتلو شهرستان هشترود مردم این منطقه از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره مند شدند.
به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی؛ طرح آبرسانی به روستای سعادتلو شهرستان هشترود شامل خط اصلی به طول 22 و خط انتقال اختصاصی به  طول 5 کیلومتر، یک باب مخزن با حجم 300 متر مکعب، لوله گذاری خط انتقال به طول کلی 27 کیلومتر و اصلاح شبکه توزیع به طول 300 متر می باشد.
با افتتاح این پروژه، 178 خانوار با 726 نفر جمعیت از نعمت آب سالم و پایدار بهره مند شدند.
همچنین مجتمع آبرسانی آلمالو که طرح آبرسانی به روستای سعادتلو جزء یکی از 15 روستای این مجتمع آبرسانی می باشد، آب مورد نیاز 45 روستا با 1954 خانوار و 8948 نفر جمعیت را تامین و انتقال خواهد داد.
پروژه مجتمع آبرسانی آلمالو شامل حفر 5 حلقه چاه، احداث 43 باب مخزن زمینی 7 هزار متر مکعبی، 5 باب ایستگاه پمپاژ سرچاهی، 120 کیلومتر لوله گذاری خط انتقال و 38 کیلومتر لوله گذاری شبکه آب می باشد.
برای این پروژه 13 هزار میلیون ریال اعتبار هزینه شده و اعتبار مصوب سال مالی 1400 به مبلغ 250 هزار میلیون ریال می باشد که تا خرداد سال آینده به بهره برداری کامل خواهد رسید.
در مراسم بهره برداری از طرح آبرسانی به روستای سعادتلو شهرستان هشترود مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از روند اجرایی این طرح گفت: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری آذربایجان شرقی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان هستند و بیش از یک میلیون نفر نیز جمعیت روستانشین در ۲۷۵۰ روستا داریم که ۸۰۰ هزار نفر آنها یعنی بیش از 80 درصد جمعیت روستانشین آذربایجان شرقی تحت پوشش آب و فاضلاب هستند.
وی با تاکید بر اینکه آب موردنیاز استان از سدهای شهید کاظمی، علویان مراغه، نهند، ستارخان، اهر و هشترود تأمین می‌شود ادامه داد: یک هزار و ۱۰۴ حلقه چاه نیز برای تأمین آب روستاها و ۴۸۴ دهنه چشمه در استان برای تأمین ۴۷۰ روستا استفاده می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به مشارکت خیرین در طرح‌های آبرسانی به روستاها نیز اشاره و تاکید کرد: در روستای آذربایجان شرقی از طریق خیرین پروژه‌های آبرسانی درحال انجام است.
مهندس ایمانلو تصریح کرد: 150 لیتر استاندارد مصرف آب کشور و 220 لیتر در ثانیه هم مقدار مصرف کلان‌شهر تبریز است که 70 درصد از استاندارد ملی بیشتر می‌باشد، بنابراین مردم عزیز با رعایت الگوی مصرف درست و استاندارد و با 15- 10 درصد صرفه‌جویی که حدود 750 لیتر در ثانیه و معادل 30 چاه آب می‌شود که در این راه به رفع تنش آبی و پایداری آب در استان کمک خواهند کرد.
نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: امروز موضوع آب در تمام  نقاط دنیا به بحث مهمی تبدیل شده و باید همه مسئولین در تخصیص منابع مالی و اعتباری به پروژه های بخش آب توجه ویژه‌ه‌ای داشته باشند.
سید حمزه امینی ادامه داد: ما در مجلس آمادگی داریم تا برای تکمیل پروژه های آبرسانی در سطح کشور کمک کنیم تا مردم بدون دغدغه تامین آب به زندگی خود ادامه دهند.
وی تصریح کرد: از شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی کمال تشکر را دارم چرا که اقدام ارزشمند و درخور توجهی را در سالهای اخیر انجام داده است تا مردم مناطق مختلف به خصوص مناطق محروم  از آب آشامیدنی پایدار و سالم بهره مند شوند.
شهرستان هشترود یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است و در جنوب شرقی شهر تبریز واقع شده و ۱۲۰ کیلومتر با آن فاصله دارد.







 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 1 آذر 1400
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 78
نظرات شما
captcha refresh