جست و جو در پرتال

تاریخ : سه شنبه 18 آبان 1400
کد 716

برگزاری نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) در تبریز

نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی(رینوتکس) با حضور مسئولین استانی و کشوری، اساتید دانشگاه و شرکت های فعال در این حوضه از سراسر کشور در تبریز آغاز به کار کرد .
به گزارش دفتر روابط عمومی آب وفاضلاب آذربایجان شرقی، نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی(رینوتکس) با حضور مسئولین استانی و کشوری، اساتید دانشگاه و شرکت های فعال در این حوضه از سراسر کشور در تبریز آغاز به کار کرد.
این نمایشگاه با هدف بستر سازی برای اقتصاد دانش بنیان و تولید کالای ایرانی در 21 زون و بخش تخصصی و رویداد درچهار بخش، ایده های فناورانه، توسعه و تجاری سازی فناوری، فروش محصولات دانش بنیان و نیازمندی های فناورانه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تبریز در حال برگزاری است.
بر اساس آخرین آمار اعلام شده از طرف دبیرخانه نمایشگاه تعداد 142 طرح در این زون ثبت نام شده که 47طرح در قالب ایده فناورانه ، 91 طرح در قالب توسعه و تجاری سازی و 4 طرح در بخش فروش محصولات دانش بنیان و تعداد 1 طرح خارج از کشور می باشد.
این نمایشگاه با هدف تجاری‌سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و اختراعات فناورانه و طرح‌ها و ایده‌های دانش‌محور، معرفی توانمندی‌های پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای کاربردی کردن آنها، ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و فناوران با بخش‌های مختلف اقتصادی و اجرایی، گسترش همکاری‌های فناورانه منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان، جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان و افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان برگزار می شود.
یکی از زون های تخصصی این نمایشگاه ، زون نوآوری و فناوری آب می باشد که با توجه به تصمیم شورای سیاستگذاری و ابلاغ استاندار آذربایجان شرقی به شرکت آب و فاضلاب استان واگذار شده و این زون در فضایی بالغ بر 300 متر مربع برگزار می گردد.
علاوه بر طرح های ثبت نام شده در این زون، نیازمندی های فناورانه از بخش های مختلف شرکت آب و فاضلاب استان به تعداد 5 عنوان در این نمایشگاه معرفی می شود.
یکی از بخش های جذاب و علمی نمایشگاه برگزاری رویداد های جانبی می باشد که در این بخش زون آب عملکرد مناسبی داشته و با ارائه 6 عنوان کارگاه تخصصی با حضور اساتید دانشگاههای استان مشارکت داشته است
لازم به ذکر است از نقاط قوت زون نوآوری ها و فناوری های آب در این دوره از نمایشگاه حضور پررنگ دانشگاهها و شرکت آب و فاضلاب می باشد که علاوه بر افزایش تعداد طرح های ثبت نامی از نظر کیفی نیز تاثیر بسزایی در ارتقاء کیفی آن داشته است.
این جشنواره مختص طرحهای توسعه و تجاری‌سازی خواهد بود و بخش جشنواره همه ساله از طریق کارشناسان  استانی و فرا استانی داوری شده و در نهایت برگزیدگان معرفی می‌شوند.
دوره اول نمایشگاه در سال ۱۳۸۴ و دوره‌های بعدی آن از سال ۱۳۹۳ به طور مستمر برگزار می‌شود و در سال ۱۳۹۹ هشتمین دوره این نمایشگاه به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا برای اولین‌بار به صورت مجازی در بستر وب‌سایت رینوتکس و با همکاری شرکت‌های فعال در این حوزه برگزار شد.
نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) ۱7 تا 21 آبان ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در نمایشگاه بین المللی تبریز در حال برگزاری است.










 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 18 آبان 1400
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 53
نظرات شما
captcha refresh