جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 3 آبان 1400
کد 698

صعود گروه کوهنوردی شرکت آب وفاضلاب استان به قلعه آوارسین

گروه کوهنوردی شرکت آب وفاضلاب استان به مناسبت هفته تربیت بدنی و گرامیداشت هفته وحدت ، موفق به صعود به قلعه آوارسین شد.
به گزارش دفتر روابط عمومی آب وفاضلاب استان، قلعه آوارسین یکی از قلعه های تاریخی استان آذربایجان شرقی است که در سمت جنوب خداآفرین واقع شده است. برخی این قلعه را متعلق به دوره ساسانیان می دانند و عده ای از باستان شناسان عقیده دارند که آثار به دست آمده در این قلعه متعلق به دوره اشکانی، اوایل دوره ساسانی و دوره اسلامی است که نشان می دهد این قلعه در تمام این دوره ها مورد استفاده بوده است. قلعه آوارسین از شمال به اراضی روستای سقین و از غرب به روستای آوارسین و از بقیه جهات به ارتفاعات محدود است و در ارتفاع ۱۵۵۶ متر از سطح دریا واقع شده است.
این قلعه در دوران آبادانی ۳۰۰ متر طول و ۱۰۰ متر عرض داشته و در حال حاضر در قسمت‌های شمال و جنوب قلعه آثاری از بقایای معماری به چشم می‌خورد.
همنوردان پس از طی مسافتی با ماشین در جاده خاکی و صعب العبور روستای آوارسین که حرکت  خودرو را با مشکل مواجه می کرد به روستای بسیار سرسبز و زیبا و باصفای آوارسین رسیدند و با طی مسیر در یال جنوبی که شیب آن در ادامه مسیر تندتر می شد ، به صعود خود ادامه داده و پس از عبور از مناظر جذاب و دل انگیز پاییزی جنگل در مسیر و پس از حدود سه ساعت کوهپیمایی و صعود سخت و نفسگیر موفق به صعود قله گردیدند.
اعضای گروه در این برنامه آقایان یوسف زاده ، نیک خصلت ، رحیمی ، صفاری ، مهدی پور ، رادمهر ، زهدی ، محمدی ، داور ، غلامپور ، عباسی ، عبادی ، اسمعیل پور ، احمدی ، اظهری به سرپرستی آقای ناصراهری بودند.





 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 3 آبان 1400
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 40
نظرات شما
captcha refresh