جست و جو در پرتال

تاریخ : يکشنبه 2 آبان 1400
کد 696

بازدید از پروژه بزرگ تصفیه خانه فاضلاب درحال احداث شمالغرب کشور در نخستین ساعات کاری استاندار جدید آذربایجان شرقی

استاندار جدید آذربایجان شرقی در نخستین ساعات کاری خود از مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز بازدید کرد.
به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، استاندار آذربایجان شرقی به همراه دکتر متفکر آزاد نماینده مردم تبریز ، اسکو ، آذرشهر در مجلس شورای اسلامی و دکتر رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بعدازظهر شنبه پس‌از بازدید از عملیات اجرایی راه‌آهن بستان‌آباد تبریز از مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز بازدید کرد .
عابدین خرم در این بازدید با توضیحات مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در جریان روند پیشرفت این پروژه قرار گرفت .
علیرضا ایمانلو مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان با اشاره به روند احداث پروژه و اهمیت و لزوم احداث آن گفت : از آنجایی که اقدامات شرکت آب و فاضلاب حول محور رضایت مندی و بهره مندی همشهریان عزیز از نعمت والای الهی و افزایش بهداشت می باشد و احداث تصفیه خانه را فرصتی مناسب برای کمتر شدن مشکلات زیست محیطی در سال های آینده با توجه به افزایش جمعیت شهر تبریز برشمرد.
وی افزود : از اهداف مهم طرح احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلان‌شهر تبریز، استفاده از پساب تولیدی به‌عنوان تأمین‌کننده عمده آب مورد نیاز دریاچه ارومیه می‌باشد که با تکمیل و بهره‌برداری فاز دو بالغ‌بر 75 میلیون مترمکعب در سال پساب تصفیه‌شده به دریاچه ارومیه انتقال یابد.
 عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی  با ابراز خرسندی از اتمام پروژه و آماده بهره‌برداری شدن آن گفت خوشبختانه هم پیمانکار و هم مدیران مربوطه به‌صورت جدی پیگیر هستند و تا پایان آبان ‌ماه فاز مایع آن افتتاح می‌شود .
عابدین خرم افزود این پروژه یکی از پروژه‌های مهم استان است و از نظر تامین آب برای دریاچه ارومیه یک پروژه حیاتی محسوب می‌شود.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین در خصوص علت حضور در محل اجرای پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب تبریز در نخستین ساعات کاری خود گفت اگر بخواهیم کارها درست و به‌موقع انجام شود نیازمند حرکت جهادی هستیم تا موانع را رفع کنیم و کارها از پیش‌تر باز نماند.
گفتنی است : احداث مدول دوم تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب تبریز از سال 95 در دو فاز مایع و لجن آغاز شده است. فرآیند تصفیه فاضلاب مدول دوم  از نوع STEP FEED  بوده که این نوع فرایند از نوع فرآیندهای لجن فعال با قابلیت حذف ازت و فسفر بوده و با توجه به مرحله‌ای بودن سیستم توزیع فاضلاب در واحد بیولوژیکی، یکی از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین فرایندهای به‌روز تصفیه فاضلاب شهری می‌باشد.جمعیت تحت پوشش این طرح یک میلیون نفر و ظرفیت تصفیه‌خانه نیز ۲۰۷۰۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز می‌باشد.



  • نوشته شده
  • در يکشنبه 2 آبان 1400
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 60
نظرات شما
captcha refresh