جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1400
کد 600

عملکرد و مشکلات امور آب و فاضلاب شهرستان میانه بررسی شد

در جلسه ای با حضور مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان عملکرد و مشکلات امور آب و فاضلاب شهرستان میانه بررسی گردید.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی؛ در جلسه ای که با حضور مسئولین شرکت آب و فاضلاب استان در محل اداره آبفای میانه برگزار شد ، عملکرد و مشکلات این امور مورد بررسی و تبادل نظر گردید.
این جلسه به منظور بررسی وضعیت منابع آب شهرستان، مدیریت تنش آبی تابستان سال جاری، شناسایی کمبودهای منابع آبی در حوزه های مختلف، برنامه ریزی برای تامین آب شرب روستائیان با توجه به کاهش چشمگیر بارندگی ها در این شهرستان برگزار شد.
مهندس عباسپور قائم مقام شرکت با بیان اینکه امسال با کاهش 50 درصدی نزولات آسمانی، در صورت رعایت نکردن الگوهای صحیح مصرف آب با مشکل تامین آب شرب روبرو خواهیم بود، از مسئولان شرکت آب وفاضلاب میانه خواست تا جدیت لازم در این خصوص داشته و نسبت به تنش احتمالی آب آمادگی لازم را داشته باشند.
وی افزود: همکاری و هماهنگی همه دستگاه های متولی جهت جلوگیری از وقوع تنش آبی در فصل تابستان پیش رو و کاهش مشکلات مردم در این زمینه بسیار حائز اهمیت و مورد انتظار است.
مهندس عباسپور با اشاره به استفاده از ظرفیت و پتانسیل خیرین به منظور تامین هزینه چاه ها ، نسبت به  بررسی میزان تولید وهدررفت آب روستاها تاکید نمودند .
در این جلسه تامین آب شرب شهر میانه و روستاهای تابعه در پیک مصرف فصل گرما بررسی و پیش بینی های لازم در خصوص مسائل گذر از تنش های آبی احتمالی پیش رو مانند استفاده از چاه های آب کارخانه فولاد آذربایجان و در مدار قرار دادن 6 حلقه چاه خارج از مدار انجام پذیرفت .
مهندس خانی معاون بهره برداری وتوسعه آب استان  در این جلسه با اشاره به لزوم آمادگی کلیه واحدهای امور آب وفاضلاب جهت جلوگیری از کمبود آب در فصل تابستان ، نسبت به خرید و اجاره چاههای کشاورزی و بخش خصوصی و تامین ژنراتورهای لازم در زمانهای قطع برق احتمالی تاکید نمودند .
وی از انجام مکاتبات لازم به فرمانداری شهرستان در خصوص تامین و در اختیار قراردادن چاه های مجتمع فولاد میانه ، درخواست برای تامین ژنراتورهای مورد نیاز به منظور تامین برق در مواقع خاموشی و هماهنگی لازم با اداره توزیع برق جهت دو فیدره کردن و فرمانداری شهرستان به منظور تامین اعتبار مورد نیاز برای نگهداری از تاسیسات در زمان پیک مصرف و اجاره تانکرهای بخش خصوصی به منظور تامین آب روستایی ، اقدامات لازم جهت احیاء چاه موجود در بستر رودخانه واقع در مسیر روستای اسلام آباد راه آهن را  از راهکارهای برون رفت تنش احتمالی شمرد و انجام آن را لازم و ضروری دانست .
مهندس ابراهیم زاده معاون درآمد و امور مشترکین استان در این جلسه : با تاکید بر برنامه ریزی جهت اقدامات لازم مربوط به شناسایی و قطع انشعابات غیر مجاز در شهر و روستاهای تحت پوشش،  شناسایی و برنامه ریزی برای برخورد قانونی با صاحبان انشعابات غیرمجاز را ضروری دانست .
وی با تاکید بر ارائه برنامه وصول مطالبات تا پایان سال 1400 ، استفاده از ظرفیت نیروهای موجود و پایش مصارف زیر پنج متر مکعب  را لازم دانست .





 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 20 ارديبهشت 1400
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 146
نظرات شما
captcha refresh