جست و جو در پرتال

تاریخ : جمعه 17 ارديبهشت 1400
کد 598

بازدید فرماندار کلانشهر تبریز و هیئت همراه از روند احداث پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز

دکتر مهدوی فرماندار کلان‌شهر تبریز در راس هیئتی با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از روند احداث پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز بازدید کرد.
به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی : مهندس ایمانلو مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در جلسه بازدید از احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز ضمن خیرمقدم گویی و تشکر و قدردانی از حضور فرماندار و هیئت همراه در تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز گزارش کوتاهی از عملکرد و فعالیت‌های این شرکت در خصوص نحوه اجرا و احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلان‌شهر تبریز را تشریح نمود .
مهندس ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در این بازدید گفت : احداث مدول دوم تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب تبریز از سال 95 با قراردادی به مبلغ 182 میلیارد تومان در دو فاز مایع و لجن آغاز شد که سویل بخش مایع و بیش‌از نود درصد پیشرفت فیزیکی دارد. درحال‌حاضر پروژه در فرآیند تصفیه فاضلاب مدول دوم تصفیه‌خانه از نوع STEP FEED بوده که این نوع فرایند از نوع فرآیندهای حذف مواد آلی با قابلیت حذف ازت و فسفر بوده و با توجه به مرحله‌ای بودن سیستم توزیع فاضلاب در واحد بیولوژیکی، یکی از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین فرایندهای به‌روز تصفیه فاضلاب شهری می‌باشد.
 وی ادامه داد جمعیت تحت پوشش این طرح یک میلیون نفر و ظرفیت تصفیه‌خانه نیز ۲۰۷۰۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز می‌باشد.
مهندس ایمانلو با اشاره به هزینه‌های انجام‌شده و محل اعتبارات طرح و نحوه اجرای پروژه براساس برنامه زمان‌بندی شده ابراز امیدواری نمودند که بخش مایع مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلان‌شهر تبریز در تیرماه سال جاری افتتاح گردد .
وی ادامه داد: با توجه به اهداف مهم طرح احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلان‌شهر تبریز که استفاده از پساب تولیدی به‌عنوان تأمین‌کننده عمده آب مورد نیاز دریاچه ارومیه می‌باشد با تکمیل و بهره‌برداری فاز دو بالغ‌بر 75 میلیون مترمکعب در ساعت پساب تصفیه‌شده به دریاچه ارومیه انتقال یابد .
مهدوی فرماندار تبریز در بازدیدی که از روند اجرای پروژه داشتند اظهار نمودند این پروژه بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور می‌باشد که امروزه در سطح شهر تبریز درحال‌احداث می‌باشد .خدا را شاکر هستیم که روند اجرای پروژه به‌سرعت در حال انجام بوده و با تامین اعتباری که مدنظر بوده و با تزریق شصت میلیارد تومان ان‌شاءالله شاهد افتتاح و بهره‌برداری این پروژه تا پایان تیرماه خواهیم بود.
وی ادامه داد خوشبختانه در سطح شهر تبریز 87 درصد مناطق از شبکه فاضلاب بهره‌مند گردیده اند که با تکمیل این پروژه به‌صورت غیرمستقیم اثر گذار خواهد بود و اگر بتوانیم پساب را به واحدهای بزرگ تولیدی برسانیم از  ِقبَل آبی که به آن‌ها تخصیص داده می‌شود می‌توانیم استفاده این واحدها از آب شرب را کاهش دهیم.
فرماندار تبریز در خصوص بارش های اخیر و کاهش بارندگی گفت :
امسال براساس اعلام سامانه‌های هواشناسی با کاهش پنجاه درصدی نزولات آسمانی مواجه هستیم که در این‌جا از مردم عزیز و فهیم کلان‌شهر تبریز می‌خواهیم که با رعایت الگوی مصرف آب و صرفه‌جویی کاری کنیم که این کمبود آب و بارش را امسال پشت سر بگذاریم .
 
  • نوشته شده
  • در جمعه 17 ارديبهشت 1400
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 122
نظرات شما
غلامرضا ابراهیمی
|
دوشنبه 20 ارديبهشت 1400
0
0
c_img با عرض سلام و خسته نباشید خدمت کلیه همکاران و دست اندرکاران گرامی ؛
میخواستم ببینم این میزان پساب انتقالی به دریاچه ارومیه که 75 میلیون متر مکعب در ساعت درج شده ، صحیح است یا نه ؛ چونکه این حجم خیلی زیاد هست حدود 21000 متر مکعب در ثانیه .
با تشکر
captcha refresh