جست و جو در پرتال

تاریخ : شنبه 21 تير 1399
کد 440

مهندس ایمانلو مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اذربایجان شرقی : بمنظور تامین بخشی از کسری آب شرب شهروندان تبریزی بزودی 10 حلقه چاه وارد مدار بهره برداری میشود

علی الرغم محدودیت های منابع آب ، در حال حاضر برداشت آب از تمامی ظرفیت های موجودبرای تامین آب شرب شهروندان کلانشهر تبریز انجام می گیرد و در برخی مواقع مصرف آب بیشتر از تولید بوده و این باعث موازنه منفی تولید و مصرف می شود .
مهندس ایمانلو مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اذربایجان شرقی :
بمنظور تامین بخشی از کسری آب شرب شهروندان تبریزی بزودی 10 حلقه چاه وارد مدار بهره برداری میشود
علی الرغم محدودیت های منابع آب ، در حال حاضر برداشت آب از تمامی ظرفیت های موجودبرای تامین آب شرب شهروندان کلانشهر تبریز انجام می گیرد و در برخی مواقع مصرف آب بیشتر از تولید بوده و این باعث موازنه منفی تولید و مصرف  می شود .
به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اذربایجان شرقی ، مهندس ایمانلو مدیر عامل شرکت در مورد میزان تامین آب شهر تبریز از کانال‌های مختلف، اظهار کرد: ۵۵ درصد آب از طریق خط زرینه‌رود، ۱۳ درصد از سد نهند، ۳۱ درصد از چاه‌ها و مابقی نیز از قنوات تامین می‌شود.
مهندس ایمانلو افزود: در حال حاضر متوسط تولید سرانه آب مورد نیاز ۲۲۰ لیتر به‌ازای هر نفر در روز بوده و متوسط تولید آب در منابع زیرزمینی ۱۶۰۰ لیتر در ثانیه است؛ حداکثر میزان تولید آب در منابع زیرزمینی نیز برابر با ۱۸۰۰ و منابع سطحی ۳۵۰۰ و حداکثر سرانه آب مورد نیاز ۲۵۰ لیتر به‌ازای هر نفر در روز است.
مهندس ایمانلو در ادامه با مقایسه مصرف آب نسبت به زمان مشابه سال گذشته گفت :هر سال افزایش مصرف آب بطور میانگین 6 درصد را نشان می داد ولی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، حدود 18.5 درصد افزایش مصرف در تبریز و حدود 5/24 % افزایش مصرف در استان را نشان می دهد و کارکنان زحمت کش شرکت آب و فاضلاب استان بصورت شبانه روز و با تمام ظرفیت نسبت به تامین و توزیع آب شرب شهروندان عزیز اقدام می نمایند .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در رابطه با اقدامات اجرایی تامین آب در کلان‌شهر تبریز نیز خاطر نشان کرد: در سه ماهه اول سال ۹۹ اقداماتی از قبیل حفر و تجهیز ۶ حلقه چاه جدید در میدان‌های چاهی موجود در دامنه شمالی سهند به منظور افزایش تولید آب به میزان ۱۳۰ لیتر در ثانیه انجام شده و با شرکت آب منطقه‌ای استان جهت تکمیل رینگ آب‌رسانی جنوب تبریز نیز همکاری می کنیم که امیدواریم بزودی تکمیل شود..
وی افزود: احیا و بازسازی مجدد ۱۲ حلقه چاه متروکه روستایی در اطراف تبریز به منظور افزایش تولید آب به میزان۱۵۰ لیتر در ثانیه، تجهیز پنج حلقه چاه عمیق با مجموع ظرفیت ۱۳۰ لیتر در ثانیه، مهندسی مجدد تجهیزات اعم از اصلاح الکتروپمپ‌ها، تملیک محل نصب پمپ و اصلاح قدرت برق نیز از سایر اقدامات  است.
وی همچنین گفت : تعداد 5 حلقه چاه حفر و تجهیز و وارد مدار بهره برداری شده است و با تلاش همکاران و پرسنل زحمتکش آبفای استان امیدواریم تا آخر هفته تعداد 4 حلقه چاه نیز وارد مدار بهره برداری شود .
مدیر عامل شرکت در ادامه از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب تبریز در خصوص پیگیری های مکرر  و راهکارهای ایشان در خصوص کمبود و افت فشار آب در برخی ازمناطق مرتفع کلانشهر تبریز تشکر و قدردانی نمودند.
مدیرعامل شرکت در پایان ضمن درخواست مجدد از همشهریان عزیز درخصوص عدم اسراف آب شرب بهداشتی و صرفه جویی درخصوص این مایه حیات گفت : آب رکن اصلی توسعه پایدار است .فقدان یا کمبود این مایع حیات بخش موجب اختلال در زندگی شهروندان و بروز نابسامانی های فراوان میگردد در این راستا و در جهت جلوگیری از اسراف و هدرروی آب ، الگوی صحیح مصرف آب برای هر نفر150 لیتر در شبانه روز می باشد رعایت نمایند.
 
 
                                                                                                       روابط عمومی
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 21 تير 1399
  • توسط جواد بشارتی
  • تعداد بازدید 324
نظرات شما
captcha refresh