جست و جو در پرتال

تاریخ : شنبه 21 تير 1399
کد 439

مهندس ایمانلو مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در نشست خبری با خبرگزاری ها: افزایش 18 درصدی مصرف آب شرب شهروندان تبریز نسبت به سال گذشته

مهندس ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در نشست خبری با خبرگزاریها و صدا وسیمای استان گفت: با توجه به افزایش دما و بحث شیوع بیماری کرونا و محدودیت منابع آب شرب در مناطق مختلف کشور و به تبع آن در استان و روند افزایش میزان مصرف آب توسط شهروندان کلان‌شهر تبریز، در صورتی که شهروندان در مصرف آب مدیریت نکنند احتمال بروز نوسانات مصرف و کمبود آب وجود دارد.
مهندس ایمانلو مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در نشست خبری با خبرگزاری ها:
افزایش 18 درصدی مصرف آب شرب شهروندان تبریز نسبت به سال گذشته
مهندس ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در نشست خبری با خبرگزاریها و صدا وسیمای استان گفت: با توجه به افزایش دما و بحث شیوع بیماری کرونا و محدودیت منابع آب شرب در مناطق مختلف کشور و به تبع آن در استان و روند افزایش میزان مصرف آب توسط شهروندان کلان‌شهر تبریز، در صورتی که شهروندان در مصرف آب مدیریت نکنند احتمال بروز نوسانات مصرف و کمبود آب وجود دارد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ، مهندس ایمانلو مدیر عامل شرکت با اشاره به اینکه آب شرب شهر تبریز بصورت فرااستانی تامین می شود گفت : آب شرب تبريز از سه منبع زرینه رود که از 200 کيلومتری وارد شهر تبريز مي شود ،  منطقه دامنه سهند ، سعيد آباد ، هروي و تصفيه خانه آب نهند تامین می شود بمنظور یکسان سازی  آب شرب وارد مخازن  شماره 1 و 2 شهر تبریز ( مخازن مادر ) که حجم هر کدام از آنها در حدود 83 هزار متر مکعب می باشد  گردیده وجهت توزیع در سطح شهر تبریز و بین شهروندان به 23 مخازن دیگر شهر هدایت می شود .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اضافه کرد : علی الرغم محدودیت های منابع آب ، در حال حاضر برداشت آب از تمامی ظرفیت های موجودبرای تامین آب شرب شهروندان کلانشهر تبریز انجام می گیرد و در برخی مواقع مصرف آب بیشتر از تولید بوده و این باعث موازنه منفی تولید و مصرف  می شود که لازم است شهروندان محترم در مصرف بهینه آب دقت بیشتری را بعمل آورند تا دچار قطعی آب نشویم.
وی افزود : میزان تولید و تامین و توزیع آب در پیک مصرف در سطح استان حدودا 9 مترمکعب در ثانیه و در تبریز نیز در حدود 5 مترمکعب در ثانیه می باشد.
مهندس ایمانلو اظهار کرد: با توجه به افزایش دما در روزهای اخیر و بالا رفتن میزان مصرف آب شرب شهروندان در کلانشهر تبریز 18 درصد افزایش  رشد مصرف آب نسبت به سال قبل را نشان می دهد و این ناشی از بحث شیوع بیماری کرونا در کشور است  که لازم است شهروندان عزیز بابستن شیر آب در مدت زمان شستشوی دستها (20 ثانیه ) مصرف آب را مدیریت نمایند.
مدیرعامل شرکت در ادامه ضمن درخواست مجدد از همشهریان عزیز درخصوص عدم اسراف آب شرب بهداشتی و صرفه جویی درخصوص این مایه حیات گفت : آب رکن اصلی توسعه پایدار است .فقدان یا کمبود این مایع حیات بخش موجب اختلال در زندگی شهروندان و بروز نابسامانی های فراوان میگردد در این راستا و در جهت جلوگیری از اسراف و هدرروی آب ، الگوی صحیح مصرف آب برای هر نفر150 لیتر در شبانه روز می باشد که متاسفانه این رقم در استان ما بیش از200 الی 220 لیتر در شبانه روز بوده و حتی در برخی از روزها به 250 لیتر در شبانه روز رسیده است که  امیدواریم شهروندان محترم با دقت در نحوه مصرف آب از اتلاف بیشتر مایه حیات جلوگیری نمایند.
مهندس ایمانلو درادامه به صرفه جویی 10 الی 15 درصدی در مصرف آب توسط مشترکین و رعایت الگوی مصرف اشاره کرد  و از شهروندان در خواست نمود توصیه های شرکت آب و فاضلاب استان را جدی بگیرند تا در خصوص آب مصرفی دچار مشکل نشویم .
مدیر عامل شرکت اضافه کرد : در ۲ ماه ابتدای دوران کرونا تا ۳۷ درصد و اکنون ۱۸.۵ درصد افزایش مصرف داریم
 و با توجه به موقعیت و توپوگرافی کلانشهر تبریز و اختلاف ارتفاع در بعضی از مناطق که بیش از 180متر وجود دارد که موجب افت فشار آب می شود .
مهندس ایمانلو در ادامه با مقایسه مصرف آب نسبت به زمان مشابه سال گذشته گفت :هر سال افزایش مصرف آب بطور میانگین 6 درصد را نشان می داد ولی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، حدود 18.5 درصد افزایش مصرف در تبریز و حدود 5/24 % افزایش مصرف در استان را نشان می دهد و کارکنان زحمت کش شرکت آب و فاضلاب استان بصورت شبانه روز و با تمام ظرفیت نسبت به تامین و توزیع آب شرب شهروندان عزیز اقدام می نمایند .
مدیر عامل شرکت آبفای استان در خصو ص تکمیل رینگ جنوبی کلانشهر تبریز نیز گفت : عملیات اجرایی در خصوص تکمیل رینگ جنوبی شهر تبریز 15 کیلومتر اجرا شده و 11 کیلومتر باقی مانده است که مشکل تملک دارد و در صددحل  مشکلات موجود هستیم .
همچنین از این پروژه 10 کیلومتر از اجرای لوله گذاری مخزن 10 هزار متر مکعبی اندیشه تا مخزن تعادل با سایز 1600 میلیمتری به اتمام رسیده است .
وی در پایان افزود : امیدواریم امسال نیز با مشارکت و همکاری و همیاری مردم عزیز و با مدیریت مصرف آب مشکلات کمبود و افت فشار آب مرتفع گردد و همکاران شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی بطور شبانه روزی در تلاش هستند تا آب مورد نیاز شهروندان و مشترکین عزیز را تامین نمایند .
در ادامه مهندس خانی معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت درخصوص وضعیت کلان‌شهر تبریز در بخش آب در سال ۹۹ نیز گفت: تعداد جمعیت تحت پوشش آب شهری یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۵۱۸ نفر و تعداد انشعابات آب شهری ۷۲۲ هزار و ۵۱۴ فقره و تعداد چاه‌های آب ۹۲ فقره بوده و همچنین حجم مخازن در مدار ۵۱۸هزار و۲۰۰ مترمکعب، طول توزیع شبکه ۳۷۸۰ کیلومتر و تعداد روستاهای تحت پوشش ۵۰ روستا است.
وی افزود: جمعیت روستاهای تحت پوشش نیز ۲۰۰ هزار نفر و تعداد روستاهایی که از زرینه رود یا شبکه تبریز تامین آب می‌شوند ۲۲ روستا است؛ همچنین روستاهای الوار اوغلو، سهلان، مایان، دیزج و باغ معروف به علت مشکل کیفیت آب چاه از طریق شبکه تبریز تأمین می‌شود که به‌علت افت فشار در شهر تبریز، روستاهای فوق نیز با مشکل آب‌رسانی مواجه شده‌اند..
معاون بهره برداری و توسعه آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در مورد مشکل آبی مناطق حاشیه نشین، مشکل اصلی در این رابطه را مربوط به افزایش ساخت و ساز عنوان کرد و گفت: در این مناطق، تراکم ساخت و ساز از دو و نیم طبقه به چهار طبقه رسیده و لوله گذاری‌ها نیز متعلق به ۳۰ سال پیش است
مهندس عباسی معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی نیز گفت: سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب در استان جمع آوری و تصفیه می‌شود.
وی اضافه کرد: حداقل ۷۰ درصد آب مصرف شده به فاضلاب تبدیل می‌شود که جمع آوری و تصفیه آن برعهده شرکت آب وفاضلاب است.
وی با بیان این‌که ۶۸ درصد جمعیت شهری آذربایجان شرقی تحت پوشش سیستم جمع آوری فاضلاب قرار دارد و ۸۷۰ هزار مشترک فاضلاب داریم، ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ تصفیه خانه در مدار بهره برداری بوده و هفت مورد نیز در حال اجرا است.
وی با بیان این‌که شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی متولی جمع آوری فاضلاب حاصل از مصرف آب است، یادآوری کرد: متولی فاضلاب صنعتی و همچنین فاضلاب ناشی از آب‌های سطحی و بارندگی شرکت آب و فاضلاب نیست، زیرا ابزارهای این مدل جمع آوری را نداریم و صرفا متولی فاضلاب حاصل از مصرف آب توسط مردم هستیم.


                                                                                                         روابط عمومی
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 21 تير 1399
  • توسط جواد بشارتی
  • تعداد بازدید 290
نظرات شما
captcha refresh