جست و جو در پرتال

تاریخ : چهارشنبه 5 تير 1398
کد 261

به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب انجام گرفت :

دیدار مدیر عامل و کارکنان شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی با نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه محبوب تبریز

حضرت آيت الله دکتر آل هاشم نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه محبوب تبريز در ديداری که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب با دست اندركاران ، مديران و كاركنان شركت های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان انجام گرفت ، گفت : خدمت به جامعه بشري علي الخصوص خدمت به جامعه اسلامي در نزد خداوند اجر اخروي دارد مخصوصاً بعضي از خدمات هستند كه جنبه حياتي داشته و خدمات شركت هاي آب و فاضلاب نيز از اين نوع مي باشد .
به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب انجام گرفت :
دیدار مدیر عامل و کارکنان شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی
با نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه محبوب تبریز
حضرت آيت الله دکتر آل هاشم نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه محبوب تبريز در ديداری که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب با دست اندركاران ، مديران و كاركنان شركت های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان انجام گرفت ، گفت : خدمت به جامعه بشري علي الخصوص خدمت به جامعه اسلامي در نزد خداوند اجر اخروي دارد مخصوصاً بعضي از خدمات هستند كه جنبه حياتي داشته و خدمات شركت هاي آب و فاضلاب نيز از اين نوع مي باشد .
نماينده ولي فقيه در استان با اشاره به اهميت آب در زندگي جانداران متذكر شد و گفت : آب بعنوان برکت خداوندی است که حیات می بخشد ، حیات را حفظ می کند و بشر و زمین را پاکیزه نگه می دارد . آب در قرآن اهمیتی عمیق دارد خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن کریم انسان را به تفکر در آب و شکرگزاری این نعمت بزرگ دستورداده است .
امام جمعه محبوب تبریز متذکر شد : لفظ آب که معادل عربی آن «ماء» ۶۳ بار در قرآن آمده است، اين آيات اشاره دارند كه عرش خداوند بر روى آب بوده و حيات همه جان‏داران به آب وابسته است و نيز از نقش‏هاى گوناگون آن در زمين از احياى زمين، سرسبزى طبيعت، رويش گياهان ، پيدايش مراتع، مزارع و باغ‏ها با درختان مختلف و انواع گوناگون ميوه‏ها، سخن رفته است.
وی ادامه داد : در این آیات نزول آب بر كوه‏هاى بلند و تأمين آب گواراى آشاميدنى، ايجاد نهرها و رودهاى بزرگ و تسخير آب درياها براى انسان نيز اشاره شده است. آياتى چند نيز از وجود آب در جهان آخرت از نعمت‏هاى بهشت، خبر داده شده است.
ایشان افزودند : حيات تمامي موجودات زنده به آب وابسته است و انسان تا زمانيكه از اين نعمت خداوندي به وفور بهره مند است ارزش آنرا نمي داند ولي زمانيكه با قطعي و كمبود آب مواجه مي شود آن موقع به ارزش والاي آن واقف مي شود. بنابراين زندگي تمام موجودات ، نبات ، حيوان و انسان به آب وابسته بوده و براي آنها بعد حياتي داشته و بدون آن اصلاً زندگي مقدور نيست .
وی در ادامه گفت : در قرآن کریم گاه نزول آب از آسمان از نشانه‏‌هاى ربوبيّت مستمر الهى شناسانده شده كه چگونه خداى حكيم، آب را با تدبير و تقدير حكيمانه، به اندازه بر زمين مرده مى‏ريزد و با آن به زمين و اهل آن حيات مى‏بخشد؛ در این آیات تمام شگفتی‌هایی را که در آفرینش مخلوقات مختلف هست و رشد و نمو تمامی این موجودات را به نزول آب وابسته دانسته است و این خود از شگفتی‌های بزرگ جهان خلقت و از آیات الهی است.
امام جمعه تبریز ضمن دعوت از مردم و شهروندان عزیز به صرفه جویی در مصرف آب گفت : اگر بخواهیم شکر نعمت خداوند را در خصوص آب به جای آوریم این همان صرفه جویی است.
وی با اشاره به برخی استفاده های ناصحیح از آب شرب بهداشتی گفت : فرهنگ سازی در نحوه مصرف درست آب باید مورد توجه قرار گیرد تا در کارهای روزمره که از آب استفاده می شود اسراف و هدرروی آن کاهش یابد .
نماينده ولي فقيه در استان درادامه تاکید بر توجه جدی مسئولین به احداث شبکه فاضلاب در سطح استان گفت : اجرای طرح فاضلاب یک مقوله بسیار مهم و واجب است الحمدالله و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تعدادی از شهرهای استان دارای شبکه فاضلاب بوده که پساب تصفیه شده آنها برای احیاء به دریاچه ارومیه انتقال داده خواهد شد که امیدوارم بزودی و با اقداماتی که انجام می شود دریاچه احیاء شود .
امام جمعه تبریز در پایان سخنان خود ضمن تاکید بر اصلاح شبکه آبرسانی برخی از محلات تبریز از مهندس ایمانلو مدیر عامل و کلیه کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی و کسانیکه در رابطه با تامین آب فعالیت می کنند تشکر و قدردانی نمود .
پيش از سخنان آيت الله دکتر آل هاشم مهندس ایمانلو مدير عامل شركت آب و فاضلاب آذربايجان شرقي ضمن اشاره به دستورالعمل یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی ، گزارشی از فعاليتها و اقدامات انجام يافته را برشمرد و گفت : این شرکت در که 100% جمعیت مناطق شهرنشین استان از این نعمت الهی بهره مند هستند.
مدیر عامل شرکت ادامه داد : میزان تولید و تامین و توزیع آب در پیک مصرف در سطح استان حدودا 9 مترمکعب در ثانیه و در تبریز نیز در حدود 5 مترمکعب در ثانیه می باشد.
مهندس ایمانلو درادامه به صرفه جویی 10 درصدی در مصرف آب توسط مشترکین و رعایت الگوی مصرف اشاره کرد  و از شهروندان در خواست نمود توصیه های شرکت آب و فاضلاب استان را جدی بگیرند تا در خصوص آب مصرفی دچار مشکل نشوند .
مهندس ایمانلو مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجانشرقی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح شبکه فاضلاب در استان و دفع بهداشتی فاضلابهای خانگی گفت : امروزه ايجاد شبكه فاضلاب يكي از ضروري ترين تاسيسات مورد نياز جوامع بشري جهت رعايت بهداشت عمومي محسوب مي گردد در این راستا 65درصد از جمعيت شهري استان و80 درصد شهروندان تبریزی از پوشش تاسيسات جمع آوري و دفع فاضلاب برخوردار می باشد که امیدواریم با تلاش همکاران بتوانیم این رقم را به 100 درصد برسانیم.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در خصوص اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریزگفت : یکی از اهداف مهم اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر تبریز استفاده از پساب تولیدی بعنوان تامین کننده بخشی از آب مورد نیاز احیای دریاچه ارومیه بوده که انشاء اله در صورت اختصاص اعتبارات لازم و بموقع بتوانیم تا سال آینده قسمت مایع آنرا که تامین کننده بخشی از منابع آبی دریاچه ارومیه می باشد به بهره برداری برسانیم .
مهندس ایمانلو در پایان با اشاره به انتقال آب ارس به تبریز گفت : با توجه به نیاز روزافزون کلانشهر تبریز ، تامین منابع جدید آبی برای این شهر ضروری است ویکی از منابع پیش‌بینی شده انتقال آب از طرح آبرسانی ارس به تبریز است که ضرورت دارد در اجرای آن تسریع شود .
 
                                                                                                دفتر روابط عمومي
 
 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 5 تير 1398
  • توسط جواد بشارتی
  • تعداد بازدید 115
نظرات شما
captcha refresh