جست و جو در پرتال

تاریخ : پنجشنبه 6 دي 1397
کد 212

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در دهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه " آب ": بر حفظ و صیانت از منابع آبی و ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب تاکید کرد

مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه " آب " با حضور دکتر فتح زاده معاون سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان ، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ، مهندس ایمانلو مدیر عامل شرکت ، بیش از 80 نفر از مدیران و رابطین نواحی مختلف مدارس ابتدایی استان ،‌اعضاء فعال سمن ها و ساير عوامل اجرايي در محل سالن کنفرانس شرکت برگزار گردید .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در دهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه " آب ":
بر حفظ و صیانت از منابع آبی و ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب تاکید کرد
 
مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه " آب  " با حضور دکتر فتح زاده معاون سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان ، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ، مهندس ایمانلو مدیر عامل شرکت ، بیش از 80 نفر از مدیران و رابطین نواحی مختلف مدارس ابتدایی استان ،‌اعضاء فعال سمن ها و ساير عوامل اجرايي در محل سالن کنفرانس شرکت برگزار گردید .
درآغاز مراسم افتتاحیه این جشنواره مهندس ایمانلو مدير عامل شركت آب و فاضلاب آذربايجانشرقي ضمن قدردانی از حضور مسئولین ومدیران مدارس ابتدایی استان طی گزارشی فعاليتها و اقدامات انجام يافته را برشمرد و در ادامه گفت : با توجه به اینکه کشور ایران در منطقه آب و هوایی خشک و نیمه خشک واقع شده ومیزان متوسط بارندگی در آن حدود یک سوم متوسط جهانی میباشد لذا ضرورت مدیریت مصرف آب به عنوان یکی از اجزای  اقتصاد مقاومتی است  از طرفی میانگین مصرف سرانه آب شرب خانگی در استان 190 لیتر در شبانه روز برای هر نفر رسیده و این در حالی است که الگوی استاندارد 150 لیتر در شبانه روز می باشد بنابراین بهینه سازی و تغییر الگوی مصرف در بخش آب شرب استان همواره موردت تاکید بوده و این شرکت خود را ملزم به اتخاذ تمهیدات و برنامه ریزی برای استفاده درست آب نموده است .
مهندس ایمانلو اضافه کرد : در این راستا برنامه ها و اقدامات گوناگونی در طول سال توسط شرکت انجام       می گیرد و یکی از این اقدامات موثر همکاری خوب مشترک مابین اداره کل آموزش و پرورش استان و اجرای موفق جشنواره نخستین واژه " آب " در زمینه فرهنگ سازی مصرف صحیح آب در بین دانش آموزان مدارس می باشد . معلمان عزیز بایستی این فرهنگ را در بین دانش آموزان ترویج کنند که آب جزء سرمایه ملی بوده و باید همه در حفط این سرمایه ملی بکوشیم .
وی در پایان ضمن تاکید بر نقش و اهمیت ارزشمند معلمان در ترویج و آموزش فرهنگ صحیح مصرف آب گفت: از آنجایکه آب سرمایه ملی بوده و متعلق به نسل آینده است و ما بایستی فرهنگ مدیریت مصرف آب را به مردم منتقل نموده و به حفظ و صیانت از منابع آبی کشور کمک کنیم .
در این نشست دکتر فتح زاده معاون سازمان برنامه ریزی استان نیز بر نقش زنان در توسعه اجتماعی و فرهنگی بویژه در بحث مدیریت مصرف آب اشاره کرد .
خانم حقایی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی شرکت آب و فاضلاب استان در برگزاری مراسم افتتاحیه نخستین واژه " آب " و تشکر از حضور کلیه مدیران و رابطین مدارس ابتدایی گفت : بر خلاف تصور خیلی از عامه مردم که بیش از سه چهارم کره زمین از آب تشکیل شده است می توانین بگوییم که 98 درصد این آبها قابل شرب نبوده و تنها 2 درصد از این آبها قابل شرب بوده و از این مقدار نیز تنها یک درصد از این آبها قابل دسترس است و پراکندگی بارش نیز در سطح جهان به یک اندازه نمی باشد بنابراین اهمیت و ارزش آب با این اعداد و ارقام بدرستی قابل درک است و هدف از بیان این بحث انتقال اهمیت مصرف درست آب توسط معلمین عزیز به کلیه دانش آموزان عزیز می باشد.
وی اضافه کرد : همانطوریکه همه عزیزان اطلاع دارند آب سرچشمه حیات و سرمایه ملی بوده و برای زیست نسل ما و نسل آیندگان چه انسان ، چه حیوان و چه گیاهان وجود این ماده حیاتی است.
خانم حقایی ادامه داد : در این گامی که لازم است انجام گیرد گام فرهنگ سازی است و اولین گام آن آموزش است در این راستا تفاهم نامه ای بین آموزش و پرورش استان و شرکت آب و فاضلاب به امضاء رسیده امسال توسط آموزش گران و پژوهشگران توانمند فرهنگ سازی مصرف درست آب را با برگزاری جشنواره نخستین واژه آب عملیاتی کنیم که انشاء الله با همکاری و همیاری هم بتوانیم قدم ها و گام های موثرتری در سالهای آتی برداریم .
در پایان خانم حقایی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن  اشاره به نقش حیاتی آب و لزوم فرهنگ سازی مصرف بهینه آب و نقش و جایگاه ویژه آموزش و پرورش استان در این خصوص و قدردانی از مدیر عامل شرکت و عوامل اجرایی جشنواره آمادگی کامل آموزش و پرورش استان را در هرچه باشکوه تر برگزار شدن این جشنواره اعلام کرد .
در ادامه مهندس باقرزاده مدير دفتر روابط عمومي وآموزش همگاني شرکت آب و فاضلاب آذربايجان شرقي و دبیر جشنواره نخستین واژه " آب " در مراسم افتتاحيه جشنواره گفت :‌ اين جشنواره با همکاري اداره کل آموزش  و پرورش استان و سازمان مردم نهاد خانه محیط زیست و با حضور فعال بيش از 500 نفر از معلمان ، مديران ، کارشناسان آموزش و پرورش استان ، نمایندگان انجمن اولیاء ،‌اعضاء فعال سمن ها و ساير عوامل اجرايي اجرا می شود ودر مرحله اول در 52 مدرسه ابتدايي و براي 6000 دانش آموز پايه اول ابتدايي 6000 نفر از اولياء دانش آموزان و 20000 نفر از دانش آموزان در سایر مقاطع در طول دي ماه سال جاري آموزش های تخصصی در خصوص مفاهیم آب و راههای صحیح مصرف آب داده می شود .
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت افزود : کشور ما در حال حاضر با محدوديت جدي منابع آب روبرو است و برای حفاظت از منابع آب نياز به گفتمان عمومي و حس مشترک ملي هستيم و بايستي موضوع مصرف صحيح آب را در لايه هاي مختلف جامعه مطرح نمائيم و استفاده درست از آب فرهنگ سازي شود . از اين رو آموزش و ترويج فرهنگ مصرف صحيح آب در جامعه از اهميت ويژه اي برخوردار است .
مهندس باقرزاده افزود : از آنجائيکه که پايه و رکن اساسي فرهنگ سازي در هر جامعه آموزش است لذا آموزش و ترويج فرهنگ مصرف آب در بين دانش آموزان از اهميت ويژه اي برخوردار است و معلمان گرامي از نقش و جايگاه مهمي درخصوص فرهنگ سازي مديريت مصرف آب دارند و مي توانند به عنوان سفيران آب با ارائه آموزش هاي لازم به دانش آموزان و به تبع آن خانواده ها را مفاهيم صرفه جويي آشنا نموده و در حفاظت از منابع آب نقش مهمي را در جامعه ايفاد نمايند .
وی گفت : هدف از برگزاري اين جشنواره اين است که دانش آموزان اول ابتدايي همزمان با يادگيري اولين کلمه یعني " آب " با مفاهيم و نقش و اهميت آب در زندگي و همچنين با محدوديت هاي منابع آب و روش هاي درست آن آشنا شوند و همچنين اين مفاهيم در کنار دانش آموزان به خانواده هاي آنها نيز انتقال داده مي شود و از اهداف ديگر جشنواره افزايش روحيه مشارکت پذيري کودکان ، خانواده ها و معلمان با مجموعه آب و فاضلاب و برجسته نمودن نقش آنها درحفاظت از منابع آبی مي باشد .  
لازم به ذکر است شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی یکی از موفق ترین استانها در بحث آموزش دانش آموزان در خصوص مدیریت مصرف آب بوده و همچنین فعالیت سمن ها در این استان بسیار موثر بوده است .
در این مراسم آموزشهای لازم بمنظور هر چه باشکوهتربرگزاری جشنواره نخستین واژه آب توسط آموزشگران سازمان مردم نهاد محیط زیست به مدیران و رابطین داده شد.
در پایان این مراسم از مدارس نمونه و رابطین نمونه و همچنین ازتعدادی از فعالین و آموزشگران سازمان مردم نهاد خانه محیط زیست نهمین جشنواره با اهداء لوح و هدیه ای قدردانی بعمل آمد .
                                                                                                          
                                                                                                                                                     روابط عمومی
 
 
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 6 دي 1397
  • توسط جواد بشارتی
  • تعداد بازدید 151
نظرات شما
captcha refresh