جست و جو در پرتال

تاریخ : چهارشنبه 25 مهر 1403
کد 1810

با امضای تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه؛ 254 روستا در 17 شهرستان آذربایجان شرقی از نعمت آب شرب بهداشتی بهره‌مند می‌شوند

با امضای سومین تفاهم‌نامه همکاری برای آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی در استان، 254 روستا در 17 شهرستان از نعمت آب شرب بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.
این تفاهم‌نامه به امضای استاندار آذربایجان شرقی، رئیس هیأت مدیره مجمع خیرین آبرسانی کشور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و فرمانده سپاه عاشورا رسید.

براساس این تفاهم‌نامه، بنیاد نیکوکاری ابراهیمی، تامین 315 کیلومتر لوله پلی‌اتیلن جهت استفاده در خطوط انتقال و شبکه روستاهای هدف و 75 باب مخزن پلی‌اتیلن در حجم‌های مختلف را عهده‌دار شده است.

همچنین حفاری مسیر شبکه و خطوط انتقال با مشارکت اهالی روستاها و شرکت آب و فاضلاب استان و اجرای لوله‌گذاری و نصب مخازن توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا انجام خواهد شد.

بهرام سرمست، استاندار آذربایجان شرقی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، از خدمات خیرخواهانه آقای اکبر ابراهیمی، رئیس بنیاد نیکوکاری ابراهیمی به‌ویژه در دوران شیوع بیماری کرونا قدردانی کرد و گفت: امیدوارم با روحیه‌ای که ایشان دارند، استان ما را در بحث آبرسانی روستایی پشتیبانی کنند.

خانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی هم گزارشی از روند آبرسانی به روستاهای دچار تنش آبی در استان ارائه کرد و گفت: در سال‌های 1402 و 1402، به ترتیب 214 و 220 روستا با مشارکت خیّران آبرسان از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شدند و هدف‌گذاری ما برای سال جاری، 270 روستا است.

وی افزود: در دو سال اخیر، خیّران متعددی از چند کشور خارجی و بیش از 50 خیّر از داخل کشور در امر آبرسانی به روستاهای استان مشارکت کرده‌اند و میزان مشارکت آنها در این امر خیر، بالغ بر 120 میلیارد تومان بوده است.















 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 25 مهر 1403
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 17
نظرات شما
captcha refresh