جست و جو در پرتال

تاریخ : يکشنبه 22 مهر 1403
کد 1808

مدیرعامل آبفای استان آذربایجان شرقی در نماز جمعه شهر هریس بر لزوم رفع مشکل آبرسانی شهرستان هریس تاکید کرد

خانی مدیرعاما آبفای استان در سخنرانی بعد از خطبه های نماز جمعه بر توجه ویژه وزارت نیرو و مسئولین استانی و شرکت آبفای استان بر حل مشکل آبرسانی شهرستان هریس اشاره کرد.
مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: ۳۱ روستای شهرستان هریس تحت تنش آبی هستند که با راهکارهای پیش‌بینی شده برای برطرف کردن مشکل آبرسانی آنها اقدام می‌شود.
محمد خانی در سخنرانی نماز جمعه در شهرستان هریس گفت: شرکت آب وفاضلاب آذربایجان شرقی در 74 شهر و 2760 روستا با جمعیتی بالغ بر چهار میلیون و200 هزار نفر ارائه خمات می نماید . که از این تعداد سه میلیون نفر در شهر ها و مابقی در روستاها ساکن می باشند .
وی ادامه داد: شهرستان هریس با دارابودن 6 شهر و 100 روستا جزو روستاهای پراکنده و شرایط جغرافیایی خاص می باشد و با کاهش نزولات جوی تمامی روستاهای شهرستان هریس تحت تاثیر قرار گرفته و با مشکل آبی مواجه می گردد.
خانی افزود: شهرستان هریس فاقد آبرفت بوده و منابع زیر زمینی بعد از مدت زمان معینی دچار پسرفت منابع آبی می گردد.
خانی راه حل برون رفت شهرستان هریس را احداث سد هرزه ورز دانست و گفت : با توجه به اینکه شهر هریس از لحاظ منابع آبی فاقد رودخانه های دائمی بوده و بیشتر رودخانه های آن ها فصلی می باشد و در چهار سال اخیر به دلیل کاهش نزولات جوی با کاهش آورده رودخانهای مواجه است.لذا احداث سد هرز ورز به عنوان یک اولویت برای شهر هریس محسوب می شود.
مدیرعامل آبفای استان افزود: در دویا سه سال گذشته کارهای خوبی برای این شهرستان انجام گرفته است . و سه برابر بیشتر از بودجه عمومی برای این شهرستان هزینه گردیده است که این نشان دهنده توجه ویژه وزارت نیرو ، مسئولین استانی ،سازمان برنامه و بودجه و شرکت آب و فاضلاب استان به حل مشکل آبرسانی این شهرستان می باشد.
مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: ۳0 روستای شهرستان هریس تحت تنش آبی هستند که با راهکارهای پیش‌بینی شده برای برطرف کردن مشکل آبرسانی آنها اقدام می‌شود.
محمد خانی در رابطه با تنش آبی روستاهای شهرستان هریس اظهار کرد: شهرستان هریس 100روستا دارد که از این تعداد 65 روستا در وضعیت سفید آبی، 15 روستا در وضعیت سربه سر و 30 روستا نیز در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی ادامه داد: برای برطرف کردن مشکل آبرسانی روستاهای هریس اقدامات شاخصی انجام می پذیرد؛ از جمله 12 روستا در سال 1403 به آب پایدار دست خواهند یافت و در صورت تامین اعتبار  از محل انعقاد تفاهم‌نامه مرحله دوم اعتبارات محرومیت زدایی در قالب جهاد آبرسانی ، مابقی روستاهای باقی مانده برطرف خواهند شد.
مدیرعامل آبفای استان در خصوص فاضلاب شهرستان هریس گفت: شهر هریس دارای 48 کیلومتر شبکه فاضلاب می باشد که بالای 30 کیلومتر کار شده است و شاهد 60 درصد پیشرفت فیزیکی می باشد که با اجرای ماده 56 و تامین اعتبار لازم، عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهر هریس انجام خواهد شد و مشکل فاضلاب این شهرستان حل خواهد شد.













 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 22 مهر 1403
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 14
نظرات شما
captcha refresh