جست و جو در پرتال

تاریخ : شنبه 1 ارديبهشت 1403
کد 1575

پایان چشم انتظاری ساکنین شهرک خاوران

خط انتقال فاضلاب خاوران به شبکه فاضلاب تبریز متصل شد

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: عملیات اجرایی اتصال خط انتقال فاضلاب شهرک خاوران به شبکه فاضلاب شهری تبریز از مهر ماه سال گذشته آغاز شده بود که اکنون به اتمام رسیده و به شبکه متصل شده است.
شهرک خاوران یک شهرک مسکونی در حال ساخت واقع در کلانشهر تبریز و در حوزه‌ی استحفاظی شهرداری منطقه‌ ۹ این شهر است. این شهرک در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از دریا واقع شده و کاملا مشرف به بافت اصلی شهر است.
جمعیت پیش‌بینی شده برای اسکان در شهرک خاوران ۱۶۰ هزار نفر بوده و این شهرک در مساحت ۸۲۰ هکتار از شمال به جاده باسمنج، از جنوب به بزرگراه تبریز-تهران، از شرق جاده زرنق و از غرب به آزادراه کسایی و پیامبر اعظم متصل می‌شود.
شهرک خاوران متشکل از ۳۵۰ هکتار خود شهرک خاوران، ۳۲۰ هکتار آذران و ۱۲۰ هکتار لکه سفید (اراضی فتح‌آباد) بوده که خود روستای فتح‌آباد نیز در داخل شهرک واقع شده و جزو محدوده‌ی شهرداری منطقه ۹ است.
در شهرک خاوران برای اولین بار در ایران، تونل مشترک برای استفاده شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات در حال اجرا است.
باتوجه به اینکه چندین سال از احداث این شهرک گذشته و جمعیت مناسبی را نیز در خود جای داده است، یکی از دغدغه‌های اصلی ساکنین این شهرک، اتصال خط انتقال فاضلاب خاوران به شبکه فاضلاب تبریز بوده که شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز به جد این مسئله را پیگیری کرده و پس از ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی آن را به اتمام رساند.
محمد خانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: احداث و بهره برداری از خطوط انتقال و شبکه فاضلاب در مناطق مختلف شهر تبریز به منظور جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی و افزایش بهداشت عمومی جزو اولویت‌های کاری شرکت آب و فاضلاب استان محسوب می‌شود که علیرغم تنگناهای مالی مصمم به اجرای این طرح‌ها هستیم.
وی ادامه داد: در این راستا با توجه به مطالبه جدی همشهریان عزیز برای اجرا و تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب و خط انتقال فاضلاب شهرک خاوران، عملیات اجرایی آن را در دستور کار خود قرار داده بودیم و پس از ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده و به شبکه متصل شده است.
خانی افزود: با توجه به اجرای بخشی از شبکه فاضلاب شهرک ارم و ناقص بودن خط انتقال، با تخصیص اعتبار لازم از محل منابع داخلی از ابتدای مهر ماه سال گذشته با جدیت و هماهنگی سایر ادارات دست اندر کار نسبت به شروع عملیات اتصال خط اصلی انتقال فاضلاب شهرک خاوران اقدام کردیم.
وی خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان با اجرای خطوط انتقال شبکه فاضلاب در کلانشهر تبریز بیش از ۵۵۲ هزار و ۱۰۱ فقره انشعاب فاضلاب با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۴۶۲ هزار و ۳۳۹ نفر را تحت پوشش خدمات مربوط به جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار داده که این امر در جهت ارتقا و افزایش امید به آینده مردم تأثیر گذار است.
وی در ادامه یادآور شد: ۱۰ کارگاه فعال در بحث اجرای این پروژه در سطح کلانشهر تبریز مشغول به کار بودند و اجرای خط انتقال و قسمتی از شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرک خاوران بر عهده شرکت آذرشاخص سهند بوده و واحد نظارت کارفرما نیز دفتر بهره‌برداری و توسعه شبکه‌های جمع‌آوری و خطوط انتقال فاضلاب بود.
خانی تاکید کرد: مدت قرارداد ۱۸ ماه و مبلغ آن نیز ۱۱۰ میلیارد ریال بود که از منابع غیر عمرانی تامین اعتبار شد.
آبرسانی به مناطق مختلف، برطرف کردن تنش آبی و احداث و بهره‌برداری از خطوط انتقال و شبکه‌های فاضلاب از جمله مواردی است که شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در دستور کار خود قرار داده و تمام سعی خود را برای بهره‌مندی تمامی هم استانیان از منابع تامین آب پایدار به کار می‌بندد.











 
  • نوشته شده
  • در شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 43
نظرات شما
captcha refresh