جست و جو در پرتال

تاریخ : شنبه 25 فروردين 1403
کد 1565

حذف مصرف آب متعارف در صنایع

آب مصرفی مس سونگون از پساب تصفیه خانه اهر تامین می‌شود
مدیر عامل آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه قرارداد سرمایه گذاری در تاسیسات فاضلاب شهر اهر و مرند با سرمایه‌گذاری ۳۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال با شرکت مس سونگون روز گذشته با حضور رئیس جمهور مبادله شد، گفت: بر این اساس استفاده از پساب، جایگزین آب متعارف در این مجتمع معدنی می شود.
محمد خانی با اشاره به تغییر شرایط اقلیمی و کاهش منابع آبی بر ضرورت استفاده بهینه از منابع موجود تاکید کرد و گفت: دولت سیزدهم قدم‌های خوبی برای بهبود مدیریت و ارتقای بهره‌برداری از منابع آبی کشور برداشته است و استفاده از پساب فاضلاب در صنعت هم از جمله شیوه های قابل اجرا در این راستاست.
مدیرعامل آبفای استان افزود: ۱۴ قرارداد سرمایه‌گذاری تکمیل و توسعه تأسیسات فاضلاب کشور با مشارکت بخش خصوصی در هفت استان به ارزش ۱۹۰ هزار میلیارد ریال به امضا رسید.
وی ادامه داد : این ۱۴ قرارداد از طریق واگذاری پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به صنایع بزرگ و کوچک، با حجم ۴۷ میلیون مترمکعب در سال در بخش تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها و طرح‌های فاضلاب صورت خواهد گرفت.
به موجب این قراردادها، پروژه‌های تکمیل و توسعه تأسیسات فاضلاب در سیستان و بلوچستان، قم، آذربایجان شرقی، اصفهان، مرکزی، سمنان و فارس در ازای واگذاری بخشی از پساب این استان‌ها به شرکت‌های سرمایه‌گذاری به انجام خواهد رسید.
با اجرای این قراردادها بخشی از نیاز آبی صنایع بزرگ تأمین و استفاده از آب متعارف در صنایع حذف می‌شود.
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 25 فروردين 1403
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 39
نظرات شما
captcha refresh