جست و جو در پرتال

تاریخ : چهارشنبه 1 فروردين 1403
کد 1546

در بازدید از مرکز کنترل آبفا مطرح شد: تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر اقدامات سریع برای حل مشکل آب شرب تبریز/ ضرورت رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان

استاندار آذربایجان شرقی ظهر امروز اول فروردین، در پی قطع آب در برخی از مناطق تبریز، در مرکز کنترل آب و فاضلاب این شهر حضور یافت و از نزدیک روند اقدامات برای حل مشکل و تامین آب شرب شهروندان را بررسی کرد.
مالک رحمتی در نشستی با مسئولان آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب آذربایجان شرقی و تبریز، گفت: متاسفانه اتفاق امروز در نخستین ساعات سال نو، موجب ناراحتی شهروندان شد که بنده به نوبه خودم از مردم عزیز عذرخواهی می‌کنم و مسئولان امر هم باید به مردم گزارش کنند که چرا این مشکل به وجود آمده است.
وی افزود: گزارش‌ها نشان می‌دهد که مصرف آب شرب در تبریز رو به رشد است و برخی از مسائل و مشکلات هم خارج از توان و ظرفیت فنی مجموعه صنعت آب است؛ ضمن اینکه مشکل توزیع آب هم در تبریز وجود دارد.
رحمتی ادامه داد: اگر الگوی مصرف و حداکثر دقت از طرف مردم عزیز رعایت شود و در هر خانه بتوانیم تنها 10 درصد مصرف آب را کاهش دهیم، تمام شهروندان می‌توانند از آب شرب بهره‌مند شوند که لازمه این کار، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه درخصوص مشکل آب شرب تبریز دو کار مهم و اساسی باید انجام شود، گفت: قدم اول و کوتاه‌مدت برای حل مشکل کمبود آب، وارد کردن آب سد نهند به مدار آبرسانی تبریز است که این کار از ساعاتی قبل انجام شده و بعد از ورود به تصفیه‌خانه در مدار مصرف قرار می‌گیرد.
وی افزود: باید تلاش کنیم با استفاده از منابع داخلی شهر و افزایش حجم آب ورودی از خط انتقال زرینه‌رود، حداکثر تا امشب مساله آب شرب تبریز حل شود.
رحمتی درخصوص اقدامات بلندمدت برای حل مشکل کمبود آب تبریز هم گفت: متاسفانه برخی اقدامات ریشه‌ای و اساسی در سال‌های گذشته باید انجام می‌شد که انجام نشده و باعث شده امروز با ناترازی آب مواجه شویم.
وی افزود: در اولین روز کاری سال جدید، جلسه ویژه‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل خواهد شد تا در نتیجه تصمیمات و اقدامات لازم، شاهد چنین اتفاقاتی که مردم ما را آزار می‌دهد نباشیم.
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 1 فروردين 1403
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 72
نظرات شما
captcha refresh