جست و جو در پرتال

تاریخ : يکشنبه 27 اسفند 1402
کد 1542

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب آذربایجان شرقی : 100 درصد جمعیت شهری و ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان ، از خدمات آب و فاضلاب برخوردارند

خانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: ٩٠٠ هزار فقره انشعاب فاضلاب در استان واگذار شده و بیش از ٧۵ درصد جمعیت شهری از این خدمات برخوردارند.
محمد خانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در راستای ارتقای بهداشت سلامت جامعه و برای کمتر شدن مشکلات زیست محیطی، اقدام به احداث تصفیه خانه و توسعه شبکه فاضلاب کرده است به طوری که با احداث و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب، آلودگی زیست محیطی به‌ طور چشمگیری کاهش و وضعیت بهداشتی شهرها بهبود یافته است.
وی افزود: از طرفی با توجه به اثرات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در جهت توسعه پایدار و حفظ سلامت محیط زیست و نسل آینده، ایجاد شبکه، تاسیسات و تصفیه خانه‌های فاضلاب به‌ صورت مدرن همواره مورد تاکید مسئولین بوده که در این راستا اقدامات چشمگیری انجام شده است.
خانی بیان کرد: تاکنون چهار هزار و ۵۴ کیلومتر شبکه فاضلاب شهری و به‌ موازات آن ١٢ تصفیه خانه فاضلاب در استان به بهره برداری رسیده و هشت تصفیه خانه نیز در حال احداث است.
وی با بیان اینکه در زمینه اصلاح، بازسازی و توسعه‌ شبکه‌ها اقدامات اساسی انجام شده است، یادآور شد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی طول شبکه آب استان یک هزار و ۷۴۲ کیلومتر بود که این رقم هم اکنون ۶ برابر شده است ضمن اینکه در سال ١٣۵٧، تعداد انشعابات آب ١۶٢ هزار فقره و جمعیت تحت پوشش کمتر از یک میلیون نفر بود.
خانی با اعلام اینکه طول شبکه آب استان به ۹ هزار و ۷۱۶ کیلومتر رسیده است، گفت: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات آب و فاضلاب برخوردارند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون و ٨٩٠ هزار فقره انشعاب آب در ۶۶ شهر و ۲ هزار ۷۳۲ روستای استان دایر است.
 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 27 اسفند 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 36
نظرات شما
captcha refresh