جست و جو در پرتال

تاریخ : سه شنبه 15 اسفند 1402
کد 1526

مدیرعامل آب وفاضلاب آذربایجان شرقی : مسئله امروز ما مسئله آب و مدیریت مصرف آن است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ضمن اشاره به سنت خانه تکانی و شست‌وشو عید نوروز، گفت: خانه‌تکانی از جمله سنت‌های ما ایرانیان است اما دغدغه امروز مسئله آب و مدیریت مصرف آن است.
محمد خانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: متوسط مصرف تعریف شده در آب شرب در هر شبانه روز به ازای هر فرد ۱۵۰ لیتر بوده که شاخص ملی ما است اما متاسفانه در اکثر مصارف، ما جزو جمعیت اصراف‌گر هستیم و در خصوص آب شرب هم این اتفاق افتاده و متوسط مصرف استان بالای ۲۰۰ لیتر و در تبریز بالای ۲۳۰ لیتر به ازای هر فرد است.
 
وی ادامه داد: از طرفی سنت خانه تکانی و شست‌وشو هم داریم که در نوروز در حد یک ماه است، علیرغم اینکه هوا سرد است اما پیک مصرف اسفند ماه در حد تابستان بوده و در چند روز اخیر نیز روزانه به ۶۰۰۰ لیتر در ثانیه رسیده است و ۳۰۰ هزار مترمکعب در روز در تبریز با مصرف آب مواجه هستیم.
 
خانی متذکر شد: ۲۳۰ لیتر مورد اعتراض ما جمعه گذشته به ۲۵۰ لیتر رسید و سبب همزمانی مصرف و کاهش یا افت فشار در مناطق مرتفع شهرهای بزرگ شده است البته تبریز استثنا از دیگر شهرهای کشور است؛ شهری چون اصفهان ناهمواری کم‌تری داشته و افت فشار چندان محسوس نیست، اما در تبریز که اختلاف ارتفاع بسیار است، مصارف غیر معمول همزمان در سطح شهر باعث جریان ثقلی به سمت پایین دست و قطعی آب می‌شود و ربطی به کمبود آب و خشکسالی ندارد.
وی با تاکید بر اینکه اکنون مشکل ما عدم رعایت مصرف است، یادآور شد: مصرف همزمانی که در مقطع چند هفته اخیر اتفاق افتاده، باوجود اینکه مخزن بالای شهر پر بوده اما افت فشار داریم و دلیل آن مصرف همزمان است و ربطی به ذخیره آب ندارد؛ مردم نگران تامین آب نباشند، مشکل ما مصرف همزمان و ایجاد پیک توسط خود شهروندان است.
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 15 اسفند 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 45
نظرات شما
captcha refresh