جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 16 بهمن 1402
کد 1462

مديرعامل آبفای آذربایجان شرقی: ۱۰۰ درصد جمعيت شهری آذربایجان شرقی زیر پوشش شبکه آشامیدنی و بهداشتی قرار دارند

خانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری در ۷۳ شهر استان زیر پوشش شبکه آشامیدنی و بهداشتی قرار دارند.
محمد خانی در خصوص وضعیت شبکه آشامیدنی و بهداشتی استان اظهار کرد: آذربایجان شرقی دو هزار و ۷۰۰ روستا دارد که از این تعداد حدود ۷۰۰ روستا دارای تنش آبی هستند و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دولت سیزدهم و اجرای طرح جهاد آبرسانی، تلاش بر این است تا این تنش آبی رفع شود.
وی ادامه داد: شرکت آبفای آذربایجان شرقی با دارا بودن یک میلیون و ۸۱۰ هزار مشترک، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری در ۷۳ شهر استان را با دربرگیری چهار میلیون و ۲۳۰ هزار نفر را زیر پوشش شبکه آشامیدنی و بهداشتی قرار داده است.
خانی با بیان اینکه آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی در دو مرحله انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست ۱۷۸ روستا و در مرحله دوم ۲۳۳ روستا از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می‌شوند و با اجرای این طرح‌ها، تعداد روستاهای دارای تنش آبی استان که تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ روستا بود، به ۳۰۰ روستا کاهش می‌یابد.
وی یادآور شد: بیش از دو هزار و ۷۳۲ روستا در استان وجود دارد که ۹۰ درصد جمعیت این روستاها با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر از خدمات آب شرب بهداشتی استفاده می‌کنند.
 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 16 بهمن 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 34
نظرات شما
captcha refresh