جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 16 بهمن 1402
کد 1461

مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی: آذربایجان شرقی در موضوع آبرسانی روستایی جزو استان‌های پیشرو است

خانی مديرعامل شركت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از پیشرو بودن این استان در موضوع آبرسانی روستایی در کشور خبر داد.
محمد خانی با اشاره طرح جهاد آبرسانی روستاهای آذربایجان شرقی،  اظهار کرد: به‌منظور محروميت زدايی و پايدار سازی آب شرب بهداشتی در روستاهای استان به‌ویژه در دولت سيزدهم، اجرای طرح‌های جهاد آبرسانی در استان در دو مرحله از سال ١٤٠١ در دستور كار قرار گرفت كه در مرحله اول آبرسانی به ١٧٨ روستا با پيشرفت ٨٧ درصدی در قالب چهار مجتمع آبرسانی شامل قشلاقات شهرستان‌های كليبر، خداآفرين، آلمالوی هشترود، مرحله دو ستارخان ورزقان و مجتمع يخفروزان و در مرحله دوم نيز آبرسانی به ٢٣٣ روستا دنبال می‌شود.
وی با بیان اینکه با شروع دولت سیزدهم آبرسانی به روستا‌ها به‌ویژه روستا‌های محروم و فاقد آب به‌عنوان یک مسئله جدی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت، گفت: در این راستا اولین گام با دستور وزیر نیرو ایجاد مرکز جهاد آبرسانی در جهت استفاده بهینه از کلیه ظرفیت‌های موجود در کشور آغاز شد.
خانی افزود: هدف نهایی این پروژه، آبرسانی به کلیه روستا‌های فاقد شبکه آب شرب و یا دارای تنش و بالای ۲۰ خانوار است که البته امکان آبرسانی به روستا‌های زیر ۲۰ خانوار در صورتی که در مسیر اجرای پروژه قرار داشته باشند، نیز وجود دارد.
وی با اشاره به اجرای مرحله نخست طرح جهاد آبرسانی به ۱۷۸ روستای استان، خاطرنشان کرد: آبرسانی به ۱۲۰ روستا در قالب این طرح به اتمام رسیده که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، بیش از ۵۲ هزار نفر تحت پوشش خدمات تامین آب سالم و پایدار قرار گرفتند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تاکید کرد: تاکنون برای اجرای طرح‌های آبرسانی به ۱۷۸ روستا در استان، ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است و همزمان فاز ۲ این طرح برای آبرسانی به ۲۳۳ روستا در شهرستان‌های مختلف برنامه‌ریزی شده و تفاهم نامه‌ای در این راستا با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) امضا شده است تا این روستاها نیز به جمع روستاهای برخودار از آب شرب سالم و پایدار بپیوندند.
وی یادآور شد: آذربایجان شرقی در موضوع آبرسانی روستایی جزو استان‌های پیشرو است و با همراهی و مشارکت مردم، خیرین و گروه‌های جهادی انتظار می‌رود این روند همچنان ادامه داشته باشد.
وی گفت: از دو هزار و ۷۰۰ روستای آذربایجان شرقی حدود ۷۰۰ روستا دارای تنش آبی هستند که با برنامه ریزی‌های انجام شده در دولت سیزدهم و اجرای طرح جهاد آبرسانی، تلاش بر این است این تنش آبی رفع شود.
 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 16 بهمن 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 32
نظرات شما
captcha refresh