جست و جو در پرتال

تاریخ : پنجشنبه 28 دي 1402
کد 1442

بازدید رئيس امور آب، كشاورزي و محيط زيست سازمان برنامه و بودجه كشور از پروژه مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز

محمد ابراهيم نيا رئيس امور آب، كشاورزي و محيط زيست سازمان برنامه و بودجه كشور به همراه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از روند اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر تبریز بازدید کرد.
 در این بازدید مهندس خانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گزارش مبسوطی ازمراحل اجرای تصفیه خانه و نیز گزارش کاملی از روند شروع تا مرحله تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب کلانشهر تبریز را ارائه نمود.
رئيس امور آب، كشاورزي و محيط زيست سازمان برنامه و بودجه كشور نیز در این بازدید گفت: یکی از پارامترهای مهم جوامع توسعه یافته بهره مندی از سیستم های جمع آوری تصفیه خانه فاضلاب می باشد.
محمد ابراهيم نيا ضمن تاکید بر اهمیت سیستم های جمع آوری و تصفیه فاضلاب در ارتقاء بهداشت جامعه و حفظ محیط زیست بر لزوم تامین اعتبار لازم جهت ادامه اجرای این پروژه تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی هم در این بازدید گفت: این پروژه به عنوان بزرگ ترین تصفیه خانه فاضلاب در حال احداث کشور به ظرفیت یک میلیون نفر در حال اجرا می باشد.
خانی در خصوص طرح تصفیه خانه فاضلاب تبریز تصریح کرد: یکی از اهداف مهم طرح احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلانشهر تبریز، استفاده از پساب تولیدی به‌عنوان تامین‌کننده عمده آب مورد نیاز احیای دریاچه ارومیه می باشد.
وی افزود: با اجرای این طرح بالغ بر 75 میلیون متر مکعب در سال پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه انتقال می‌یابد.







  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 28 دي 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 50
نظرات شما
captcha refresh