جست و جو در پرتال

تاریخ : چهارشنبه 20 دي 1402
کد 1435

بیش از ۹۵ درصد فاضلاب ورودی به تصفیه خانه فاضلاب تبریز به پساب تصفیه شده تبدیل می شود.

خانی مدیرعامل آب وفاضلاب آذربایجان شرقی : طبق برنامه ریزی های انجام شده، فاز دوم بخش مایع مدول دوم در بهمن ماه امسال و همزمان با دهه فجر وارد مدار خواهد شد و ظرفیت تصفیه فاضلاب در این تصفیه خانه را تا چهار هزار لیتر بر ثانیه افزایش خواهد داد.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان،خانی با اشاره به روند احداث مدول دوم  تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر تبریز گفت : مدول اول این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار و با دربرگیری جمعیت حدود ۶۰۰ هزار نفری و خروجی ۱۵۰۰ لیتری بر ثانیه ، از سال ۱۳۸۰ وارد مدار شده و اکنون بیش از ۲۲ سال است که فاضلاب ورودی را پس از انجام فرآیندهای لازم، به آبی در حد استاندارد آب های سطحی تبدیل و تصفیه کرده و به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی می کند.
مدیرعامل آبفای استان تصریح کرد: از آنجا که مدول اول جوابگوی جمعیت رو به افزایش این شهر نبود به منظور جلوگیری از تبعات زیست محیطی و به عنوان یکی از طرح های جانبی احیای دریاچه ارومیه ایجاد مدول دوم در برنامه آبفای استان قرار گرفت .
وی افزود: درهر ثانیه ۶ متر مکعب آب تصفیه شده در تبریز تولید و مصرف می شود و حدود ۸۰ درصد آب مصرفی در این شهر به فاضلاب تبدیل شده و از راه شبکه جمع آوری فاضلاب، برای تصفیه و بازچرخانی به تصفیه خانه این شهر در غرب تبریز منتقل می شود تا علاوه بر جلوگیری از آلودگی محیط زیست، به بازچرخانی آب و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی کمک کند.
خانی ادامه داد: فاز نخست بخش مایع مدول دوم نیز که کار اجرایی آن در سال ۱۳۹۵ آغاز شده است در دولت سیزدهم سرعت گرفت و در شهریور ماه سال گذشته با ۱۴ هزار میلیارد ریال هزینه کرد وارد مدار شد که با بهره برداری از این فاز، از هدررفت بخش زیادی از پساب شهر تبریز جلوگیری و یکهزار لیتر بر ثانیه به ظرفیت این تصفیه خانه اضافه شد.
وی در پایان تاکید کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، فاز دوم بخش مایع مدول دوم نیز که بخش زیادی از کارهای آن انجام شده در بهمن ماه امسال و همزمان با دهه فجر وارد مدار خواهد شد و ظرفیت تصفیه فاضلاب در این تصفیه خانه را تا چهار هزار لیتر بر ثانیه افزایش خواهد داد.
 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 20 دي 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 35
نظرات شما
captcha refresh