جست و جو در پرتال

تاریخ : شنبه 16 دي 1402
کد 1423

در 19 شهر استان تصفیه‌خانه فاضلاب در حال اجرا و یا در حال بهره‌برداری داریم

محمد خانی مدیرعامل آبفای استان در بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه از تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر تبریز گفت:استان آذربایجان‌شرقی در جمع‌آوری و تصفیه‌ فاضلاب جزو استان‌های پیشرو است و دارای 76 درصد پیشرفت در نقاط شهری است.
 به گزارش روابط عمومی آبفای استان مدیرعامل آبفای استان با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن فاضلاب 90 درصد خانوارهای تبریز گفت: شرکت آب وفاضلاب استان دربخش فاضلاب جزو شرکت های پیشرو بوده و اجرای باقی مانده شبکه فاضلاب، با تامین اعتبارات لازم در سریع‌ترین زمان اقدامات صورت خواهد گرفت.
خانی در خصوص تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر تبریز گفت: مدول اول تصفیه خانه فاضلاب تبریز در سال 80 برای جمعیت 600 هزار نفری احداث شد اما با توجه به جمعیت یک میلیون و 600 هزار نفری کلانشهر تبریز، احداث مدول دوم این تصفیه خانه ضروری بود.
خانی با اشاره بر اینکه مدول دوم تصفیه‌خانه تبریز در حال حاضر بزرگترین تصفیه‌خانه بزرگ کشور از منظر در حال ساخت است، گفت :تصفیه خانه مدول دوم فاضلاب کلانشهر تبریز برای افق 1420 و تحت پوشش قرار دادن یک میلیون نفر جمعیت طراحی شده است.
وی افزود: مدول دوم در دو فاز خط اول و خط دوم تقسیم شده است که خط اول در هفته دولت 1401 به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد که در سفر رئیس جمهور به استان با پیگیری استاندارمحترم  350 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه اختصاص داده شد.
خانی ادامه داد: پروژه با تخصیص این اعتبارات با پیشرفت خوبی روبرو شد و در دهه فجر امسال بخش مایع این تصفیه‌خانه به صورت کامل مورد بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه با تکمیل این بخش از مدول تصفیه ‌خانه فاضلاب تبریز ۳۵ میلیون مترمکعب به مدول اول اضافه خواهد شد، گفت: در مجموع ۸۵ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی خواهد شد البته خط انتقال ۳۰ کیلومتری نیز در حال اجراست که ۱۰ کیلومتر از آن به پایان رسیده است.






 
  • نوشته شده
  • در شنبه 16 دي 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 28
نظرات شما
captcha refresh