جست و جو در پرتال

تاریخ : يکشنبه 10 دي 1402
کد 1417

پیشرفت قابل قبول عملیات اجرایی شبکه های جمع آوری و خطوط انتقال شهرستان ورزقان و خاروانا

محمد خانی مدیرعامل آب وفاضلاب آذربایجان شرقی، با اعلام پیشرفت عملیات اجرایی شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب شهرستان ورزقان و خاروانا گفت: به منظور عملیاتی نمودن طرح فاضلاب شهر ورزقان، در اواسط سال 1401 تفاهم نامه سه جانبه فیمابین مجتمع مس سونگون(به عنوان تامین کننده مالی) ، شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی( کارفرما) و سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا (مجری پروژه) صورت پذیرفت.
خانی در خصوص لزوم اجرای شبکه فاضلاب شهر ورزقان گفت: شهرستان ورزقان با وسعت 2368 کیلومتر مربع و با ارتفاع 1560 متر از سطح دریا در مناطق عمدتا کوهستانی استان آذربایجان شرقی واقع گردیده است. با توجه به کوهستانی بودن منطقه و سنگی بودن زمین در شهر ورزقان و مشکلات حفر چاه جذبی و تراز بالای آب های زیرزمینی و لزوم تخلیه کوتاه مدت و هزینه بر بودن آنها و همچنین احتمال آلودگی چاههای آب و در راستای افزایش سطح بهداشت عمومی جامعه و ارج نهادن به درخواستهای بحق مردم عزیز و مسئولین محترم منطقه ، شرکت آب و فاضلاب استان را برآن داشت تا نسبت به اجرای طرح فاضلاب شهر ورزقان برنامه ریزی و اقدام نمایند.
وی افزود: به رغم همه این مشکلات، 11.۵ کیلومتر از شبکه ۴۰ کیلومتری فاضلاب این شهرستان انجام شده و لوله های با اقطار ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیمتر و از جنس پلی اتیلن در این طرح استفاده شده است.
مدیرعامل آب وفاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: براین اساس قراردادی با موضوع  عملیات اجرایی شبکه های جمع آوری و خطوط انتقال شهرستان ورزقان بین شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی و سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا و با تامین مالی مجتمع مس سونگون آذربایجان منعقد گردید و در این راستا عملیات اجرایی و لوله گذاری فاضلاب از دی ماه سال 1401 آغاز شد.
خانی تاکید کرد: علیرغم وجود مشکلات متعدد از جمله، وجود زمینهای سخت و سنگی، بالا بودن سطح تراز آب زیرزمینی، ریزشی بودن برخی از مسیرها، وجود تاسیسات زیر بنایی متعدد (گاز- مخابرات و آب) و ... تا پایان شهریور ماه سال 1402 بخش قابل توجهی از شبکه فاضلاب اجرا گردیده است.
وی تصریح کرد: کل شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب شهر ورزقان و خاروانا حدود 59 کیلومتر و از جنس لوله های فاضلابی پلی اتیلن کاروگیت می باشد.
مدیرعامل آب وفاضلاب آذربایجان شرقی گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 1570 میلیارد ریال و به مدت 36 ماه اجرا می شود .
 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 10 دي 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 42
نظرات شما
captcha refresh