جست و جو در پرتال

تاریخ : شنبه 2 دي 1402
کد 1411

میانگین بارش سالانه در ایران یک سوم میانگین جهان است

مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان با حضور در مصلاي نماز جمعه باسمنج ضمن دیدار با مردم و حضور در میز خدمت، در سخنراني قبل از خطبه هاي نماز جمعه، عملکرد شركت آب و فاضلاب را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت ضمن دیدار با امام جمعه باسمنج به عنوان سخنران پیش از خطبه ها در نماز جمعه حاضر و در خصوص اقدامات انجام گرفته توسط شرکت آب و فاضلاب استان در باسمنج توضیحاتی ارائه نمود.
خانی افزود: با توجه به جایگاه ارزشمند آب در دین مبین اسلام و تعدد دفعات تکرار شده این نعمت الهی در قرآن کریم این پیام را به ما می دهد که باید قدر این مایه حیات را بدانیم و در مصرف آن مدیریت بهینه را مد نظر قرار دهیم.
وی با بیان اینکه کشور ما از جمله کشورهای خشک و نیمه خشک منطقه است گفت: میانگین بارش سالانه در جهان ۷۵۰ میلی متر بوده در حالی که این میانگین در کشور ما ۲۵۰ میلی متر یعنی یک سوم میانگین جهانی است و آذربایجان شرقی نیز از این قضیه مستثنی نبوده همچنین مصرف آب در این استان از الگوی بالایی برخوردار است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد:  متوسط مصرف سرانه جهانی آب ۱۵۰ لیتر در شبانه روز بوده در حالی که متوسط مصرف آب به ازای هر فرد در آذربایجان شرقی ۲۲۰ لیتر در شبانه روز  و در شهرستان تبریز 235 لیتر است و این میزان در پیک مصرف و فصل تابستان به ۲۵۰ لیتر در شبانه روز نیز می رسد.
خانی تصریح کرد: این میزان بارش جوابگوی نیاز بخش های شرب، کشاورزی و صنعتی کشور را نمی دهد بنابراین مردم باید به سمت رعایت الگوی مصرف آب روی بیاورند چرا که در غیر اینصورت در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی تاکید کرد: طی مطالعات انجام شده در آینده ای نزدیک میزان جمعیت باسمنج افزایش خواهد یافت و با برنامه ریزی های انجام شده، با تکمیل مخزن 10 هزار نفری و اتمام خط انتقال زرینه رود به این منطقه مشکلی در آینده پیش نیاید.
مدیرعامل آبفای استان تاکید کرد: در بخش فاضلاب نیز در این باسمنج نیاز هست زمین 4 هزار متر مربعی تملک شود تا کارهای اجرایی تصفیه خانه و خط انتقال انجام شود تا در آینده این منطقه با مشکل زیست محیطی مواجه نشود.
خانی همچنین در خصوص برنامه های شرکت آب و فاضلاب گفت: هدف مهم شرکت در کنار زیرساخت های اساسی در حوزه آب و فاضلاب موضوع نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف در جامعه می باشد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: صرفه جویی در مصرف آب تنها برای زمان های خشکسالی نیست و مشارکت مردمی و تلاش آگاهانه و برنامه ریزی شده برای افزایش سطح آگاهی جامعه از طریق آموزش ضروری است.






 
  • نوشته شده
  • در شنبه 2 دي 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 24
نظرات شما
captcha refresh