جست و جو در پرتال

تاریخ : دوشنبه 15 آبان 1402
کد 1366

صعود گروه کوهنوردی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به قلعه علی بیگ

گروه کوهنوردی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به مناسبت هفته تربیت بدنی و روز تربیت بدنی موفق به صعود به قلعه علی بیگ در سیه رود شد.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان ، گروه کوهنوردی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی متشکل از 19 همنورد به مناسبت هفته تربیت بدنی و روز تربیت بدنی در وزارت نیرو و همزمان با هفته پدافند غیر عامل موفق به صعود به قلعه علی بیگ در سیه رود شد.
 قلعه علی بیگ که در حاشیه رود ارس قرار گرفته یکی از مناطق زیبای جلفا است. قدمت قلعه علی بیگ به زمان دوران قبل از اسلام بر می گردد. محققان و باستان شناسان بر این عقیده اند که قلعه علی بیگ یکی از 55 قلعه از قلعه های بابک خرمدین است که هنگام جنگ با سربازان خلفای عباسی و اعراب از قلعه علی بیگ به عنوان یک قلعه نظامی استفاده می کرده و به عنوان پادگان مهم بابک خرمدین شناخته می شد.
قلعه علی بیگ در منطقه ای به اسم کیامکی قرار دارد که دره کندو مشرف به آن است.
گروه کوهنوردی شرکت با برنامه ریزی های به عمل آمده، تبریز را به مقصد سیه رود ترک و با شروع برنامه از کنار پاسگاه جرجن و صعود از مسیر دره کندو به پاسگاه محیط بانی و سپس به قلعه رسیده و پس از استراحت کوتاه اقدام به بازگشت نمود.
اعضای گروه در این برنامه آقایان یوسف زاده ، اسمعیل پور ، نیک خصلت ، عباسی ، رستم پور ، هادی ، نویدی ، حقی ، داور ، وکیلی ، محمدی ، رسولی ، قربانعلیزاده ، عبادی ، رادمهر ، نیکزاد ، جمشیدی و موسوی به سرپرستی آقای ناصراهری بودند.




 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 15 آبان 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 5
نظرات شما
captcha refresh