جست و جو در پرتال

تاریخ : چهارشنبه 10 آبان 1402
کد 1336

جلسه هم اندیشی دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی و اداره کل آموزش و پرورش این استان در خصوص ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب

در جلسه ای با حضور مدیر روابط عمومی این شرکت و معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ، شیوه های نوین تعامل و همکاری متقابل در حوزه مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا آذربایجان شرقی، در جلسه ای با حضور عبدلی معاون آموزش ابتدایی، شکری مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت مصرف آب تشریح و شیوه های نوین تعامل و همکاری متقابل در حوزه مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به بحران جدی کمبود آب در سنوات اخیر و بحران تنش آبی در تابستان گذشته به منابع تامین آب استان پرداخت و صرفه جویی در مصرف آب شرب را تنها راه برون رفت از بحران کم آبی و مقابله با خشکسالی عنوان نمود.
شکری ضمن بررسی روش های همکاری مشترک این دو دستگاه اظهار داشت: وضعیت منابع آب امروز دغدغه ای مشترک در جامعه است که باید با تعامل و همکاری مردم و دستگاه ها آثار آن را به حداقل برسانیم.
وی اقدامات فرهنگی را موثر ترین روش برای ترویج فرهنگ صرفه جویی عنوان و قشر دانش آموز را بهترین مخاطبان برای ارائه بسته های آموزشی با مضمون صرفه جویی در مصرف آب عنوان نمود.
 مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش متولی فرهنگ سازی در جامعه است خواستار همکاری های گسترده فرهنگی در حوزه مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب با بهره گیری از ابزارهای نوین آموزشی اعم از برنامه های آموزشی فعال در فضای مجازی گردید.
شکری با اشاره به برگزاری جشنواره نخستین واژه آب تاکید کرد: این جشنواره با هدف آموزش و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بهینه آب و صرفه جویی برگزار می شود که امید است در آینده ای نزدیک شاهد اثرات آن باشیم.
وی افزود: برنامه های این جشنواره شامل برگزاری مسابقه نقاشی آب و زندگی، کارگاه آموزشی اولیاء دانش آموزان، اجرای طرح حامیان آب و کارگاه آموزشی ویژه آموزگاران و آموزش دانش آموزان است.
معاون آموزش ابندایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه، آموزش و پرورش را متولی اصلی فرهنگ سازی در جامعه دانست و سیستم آموزشی جدید را بستر بسیار مناسبی برای نیل به اهداف مشترک دو دستگاه عنوان نمود.
عبدلی در خصوص هرگونه اقدام مشترک فرهنگی و ترویجی با موضوع مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف آب نیز قول همکاری داد.
وی ادامه داد: ما فعالیت های خود را در خصوص مدیریت مصرف و صرفه جویی در آب پررنگ تر از سال های قبل انجام خواهیم داد
معاون آموزش ابندایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تاکید کرد: برای اولین بار میخواهیم جشنواره نخستین واژه آب را در اکثر مدارس تبریز و کلیه شهرستان ها با همکاری دو طرفه اجرا و عملی کنیم.
عبدلی افزود: جهت بهینه سازی مصرف آب و ترویج فرهنگ درست مصرف آن بین کودکان و نوجوانان و خانواده های آن ها از کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان نیز می توان کمک گرفت تا با تولید محتواهایی مانند نمایش عروسکی، قصه گویی، شعر و سرود وداستان های هنری و ادبی کمک بسزایی کنند.
 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 10 آبان 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 4
نظرات شما
captcha refresh