جست و جو در پرتال

تاریخ : جمعه 12 آبان 1402
کد 1332

طرح ارتقای زلال ساز تصفیه خانه آب مراغه در آینده نزدیک بهره برداری میشود

مهندس آقازاده معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور بهمراه دکتر علیزاده نماینده مردم مراغه و مدیر عامل آب و فاضلاب استان از عملیات اجرای طرح ارتقا زلال ساز تصفیه خانه آب مراغه بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان آقازاده معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از نزدیک از مراحل اجرای زلال ساز تصفیه خانه آب بازدید قرار داده و در جریان آخرین وضعیت اقدامات طرح و میزان پیشرفت کاری این طرح قرار گرفتند.
خانی مدیرعامل آبفای استان آذربایجان شرقی اظهار داشت :در راستای افزایش ظرفیت و کیفیت آب شرب و توسعه و تجهیز تصفیه خانه آب مراغه با قدمت بیش از 20 سال و با توجه به رشد جمعیت و توسعه روز افزون شهرستان، عملیات احداث ساخت مخزن زلال ساز تصفیه خانه آب مراغه آغاز شده و در حال اجرا است.

وی افزود:هدف از احداث حوضچه زلال ساز ، افزایش کیفیت آب خروجی و افزایش ظرفیت حوضچه مخازن آب از 10000 مترمکعبی به 15000 مترمکعب (ظرفیت حوضچه 5000 متر مکعب با قطر 33 متر و عمق 5 متر و از نوع کلاسیفایر)می باشد.

خانی گفت : با توجه به اینکه این مخزن در راستای اجرای مدول دوم تصفیه خانه آب مراغه ساخته می شود، و همچنین با توجه به ورود سیلاب های فصلی در پی بارش های شدید در برخی از فصول سال که منجر به افزایش کدورت آب از پشت سد علویان به تصفیه خانه آب و تاثیر در عملکرد و کارایی تصفیه خانه می شود، بهره برداری از این مخزن را برای شهرستان مراغه ضروری است.
مدیر عامل ابفای استان گفت :تصفیه خانه آب مراغه هم اکنون جوابگوی نیاز شهرستان بوده که با احداث و تکمیل مدول دوم آن با ظرفیت ۹۰۰ لیتر در ثانیه، مشکل کدورت آب رفع خواهد شد.و با بهره برداری از این پروژه، شاهد افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت تصفیه خانه آب مراغه خواهیم بود.

این پروژه با حجم خاکبرداری به مقدار بیش از  ۱۵ هزار متر مکعب و حجم بتن ریزی به مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب و آرماتور بندی و اجرای 200 متر لوله 600 میلی متر با اعتبار 250 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی و تنش شرکت در حال اجرا است.





  • نوشته شده
  • در جمعه 12 آبان 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 46
نظرات شما
captcha refresh