جست و جو در پرتال

تاریخ : چهارشنبه 10 آبان 1402
کد 1328

آغاز بکار رسمی پانزدهمین جشنواره نخستین واژه آب در استان آذربایجان شرقی

پانزدهمین دوره جشنواره فراگیر نخستین واژه آب در مدارس ابتدائی استان آذربایجان شرقی آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان، پانزدهمین جشنواره "نخستین واژه آب" با برنامه هایی از جمله مسابقه نقاشی، کارگاه پرسش و پاسخ و طرح حامیان آب با حضور کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان در مدارس ابتدایی استان آغاز به کار کرد.
شکری مدیر دفتر روابط عمومی آبفای استان  در حاشیه این مراسم با اعلام آغاز رسمی جشنواره فراگیر نخستین واژه آب گفت: آب نخستین و اساسی ترین مایه حیات بشری و از اصلی ترین زیربنا‌های توسعه پایدار و گرانبهاترین ثروتی است که در اختیار بشر قرار گرفته است. به خصوص در کشور ما که سطح وسیعی از زمین را مناطق خشک و کویری در برگرفته است.
وی با اشاره به برگزاری نخستین واژه آب در مدارس ابتدائی استان گفت : از آنجائیکه مدارس به ویژه در مقطع ابتدایی از کانون های مهم و ارزشمند فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ است، آغاز این جشنواره از مدارس است تا اطمینان پیدا کنیم آموزه های فرهنگ سازی در مصرف مهمترین مایه حیات و زندگی در جامعه به درستی تسری پیدا میکند.
شکری ادامه داد: دانش‌آموزان بهترین مروجان فرهنگ بهینه مصرف آب در خانواده ها هستند و می‌توانند با دریافت آموزش‌ اصلاح الگوی مصرف آب، آن را به خانواده‌ها منتقل کنند.
دانش آموزان می توانند به عنوان سفیران آب در مسیر کاهش هدررفت آب نقش بسزایی را در مدرسه و منازل ایفا کنند.
آب برای تداوم بقا بسیار مهم است. آب مایه حیات است. از این رو هر تصمیم و اقدامی ‌برای حفظ آب مهم تلقی می‌شود.
مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: برنامه های این جشنواره شامل برگزاری مسابقه نقاشی آب و زندگی، کارگاه آموزشی اولیاء دانش آموزان، اجرای طرح حامیان  آب و کارگاه آموزشی ویژه آموزگاران و آموزش دانش آموزان و اهدای جوایز و هدایا به دانش آموزان است.
در این برنامه راه های مصرف درست آب و چرخه تولید آب برای دانش آموزان تشریح و بسته های آموزشی در راستای مصرف بهینه آب به دانش آموزان اهدا گردید.
وی از همکاری جدی آموزش و پرورش استان در اجرای برنامه های مرتبط با نخستین واژه آب و نیز طرح حامیان  آب تقدیر و تشکر کرد و گفت: سعی خواهیم کرد در طول سال تحصیلی  نیز این برنامه ها ادامه خواهد داشت.























 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 10 آبان 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 59
نظرات شما
captcha refresh