جست و جو در پرتال

تاریخ : چهارشنبه 10 آبان 1402
کد 1327

محمد خانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی :

مجتمع آبرسانی ورزقان با ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد

خانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت : با بهره برداری کامل از طرح آبرسانی مجتمع ستارخان(فاز۲) ورزقان ، ۸۸ روستا و برخی نقاط شهر ورزقان از آب شرب سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان ، خانی مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی در این بازدید با اشاره به اجرای این طرح و پیشرفت فیزیکی 88 درصدی آن گفت: این مجتمع شامل تصفیه خانه با ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه، خط انتقال به طول ۱۷۰ کیلومتر و ۳۴ مخزن است.
وی  هزینه صرف شده برای این طرح آبرسانی را ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون 1790 میلیار ریال  از این مبلغ هزینه شده است.

مدیرعامل آبفای استان  با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح محرومیت زدایی و ارتقای شاخص های سلامت اجتماعی است، افزود: در اجرای این پروژه از منابع و اعتبارات ملی، استانی و مسئولیت های اجتماعی شرکت مس سونگون استفاده شده است.
حیدر فتح‌زاده سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی نیز در بازدید از فاز دوم این مجتمع آبرسانی اظهار کرد: این پروژه با اجرای ۱۱۰ کیلومتر خط لوله، ایجاد مخزن در روستای چراغان و حفر هشت چاه از سوی شرکت آب و فاضلاب و مجری قرارگاه امام حسن (ع) در حال اجراست و همه مخزن ها و شبکه های مسیر انتقال آب بازسازی شده است.وی اضافه کرد: ظرفیت تصفیه خانه این مجتمع قابل افزایش تا ۱۵۰ لیتر بر ثانیه بوده و برای تامین آب شرب ۲۵ سال آینده مناطق یاد شده طراحی شده است.
دکتر فتح زاده  همچنین در حاشیه بازدید از طرح اجرای فاضلاب شهر ورزقان اظهار کرد: این طرح با مشارکت مس سونگون در شهر ورزقان و با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان اجرا می‌شود.
وی بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های محلی و تسهیل‌گری در استفاده از منابع مسئولیت های اجتماعی شرکت ها و بخش های عمومی را گامی مهم در شروع و اتمام پروژه های مرتبط با شاخص های توسعه دانست و افزود: این امر همچنین موجب تقویت اعتماد و سرمایه اجتماعی بین مردم، شرکت ها و نهادهای مرتبط خواهد شد.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی یادآور شد: شهر ورزقان با بیش از 6 هزار و ۲۶۵ نفر جمعیت تا کنون فاقد فاضلاب شهری بوده و این پروژه همزمان در شهر خاروانا و روستای گل آخر از منابع شرکت مس سونگون اجرا می شود.
 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 10 آبان 1402
  • توسط مصطفی خلیلیان
  • تعداد بازدید 53
نظرات شما
captcha refresh